21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    darkdopke

dvd's rippen naar mijn mac

Hallo allemaal.

Ik wil graag mijn dvd collectie gaan digitaliseren. Welk programma gebruiken jullie hiervoor om je dvd’s op je mac te zetten?

In het verleden wel op mijn windowslaptop geprobeerd, maar toen vaak gedoe met ondertiteling die niet werkte of beveiliging die niet te omzeilen was.

Bedankt voor jullie reacties

Bijdrager
    KarelWillem
    Moderator
    unSOUND

Je bent zeker niet de eerste met deze vraag:

Meest gestelde video-vragen…

:wink:

Geblokkeerd
    Bento

En als je de DVD’s op je Mac wilt bekijken met DVD-speler of software zoals Plex of XBMC kan je de meeste DVD’s ook gewoon één op één kopieren naar je harddisk. Er zijn gevallen bekend van DVD’s die beveiligd zijn waar dit niet lukt. In dat geval zou ik de DVD trouwens terugbrengen naar de winkel en mijn geld terug eisen. Maar dat is een ander verhaal.

Bijdrager
    KarelWillem

Er zijn gevallen bekend van DVD’s die beveiligd zijn waar dit niet lukt.

Er zijn gevallen bekend van DVD’s die beveiligd zijn waar dit lukt.

En dat is iets heel anders. Meestal lukt dat zeker niet.

En als je een collectie van 300 DVD’s hebt liggen, die je over jaren opgespaard hebt, is terugbrengen naar de winkel niet echt en optie.

:lol:

Bijdrager
    sjonnie

Ik zou voor deze gaan:

http://www.macdvdripperpro.com/

Werkt perfect. Geen last van beveiliging en hij kan ook automatisch converteren voor iTunes.

Moderator
    unSOUND

Precies. Waarom een gratis programma kiezen als het ook voor 20 euro kan…:lol:

Bijdrager
    sjonnie

Kan handbrake een beveiligde DVD rippen?

Bijdrager
    tinus_omt
    Bento op 26 februari 2012

En als je de DVD’s op je Mac wilt bekijken met DVD-speler of software zoals Plex of XBMC kan je de meeste DVD’s ook gewoon één op één kopieren naar je harddisk.

Als je dit doet met een DVD waarop de gegevens gecodeerd zijn (dat zijn zo ongeveer alle commerciële DVDs die je in de winkel koopt) heb je er helemaal niks aan omdat je de sleutel die nodig is om het te decoderen niet mee kopieert.

Je kunt deze DVDs ook niet terugbrengen naar de winkel zoals je misschien met CDs met kopieerbeveiliging kunt proberen, omdat het coderen gewoon bij de standaard hoort en de DVD werkt ook gewoon in alle legale DVD spelers.

Bijdrager
    Sascha

Ik heb er een hele website over opgericht hoe ik mijn filmcollectie heb gedigitaliseerd. Hier is een stuk over het rippen:

Hier kan je verder lezen.

Bijdrager
    sjonnie

Sorry, maar als ik bovenstaande lees ben ik toch blij met MDRP:

– DVD erin
    – start de DVD met de in MDRP meegeleverde player
    – doorloop de menu’s zoals je dat met een echte dvd speler doet (audio set-up, subtitels etc) en druk op play
    – kies vervolgens op “RIP” of “RIP en CONVERT” voor iTunes compatible bestand
    – als hij klaar is sleep ik het bestand uit de map “films” naar itunes.
    – als hij hem naar iTunes gekopieerd heeft gooi ik het origineel weg.

Klaar is Kees. Werkt altijd, nooit fouten, snel en makkelijk.

Bijdrager
    darkdopke

Dankjewel voor de snelle reacties!

Geblokkeerd
    Bento
    tinus_omt op 26 februari 2012

En als je de DVD\’s op je Mac wilt bekijken met DVD-speler of software zoals Plex of XBMC kan je de meeste DVD\’s ook gewoon één op één kopieren naar je harddisk.

Als je dit doet met een DVD waarop de gegevens gecodeerd zijn (dat zijn zo ongeveer alle commerciële DVDs die je in de winkel koopt

Dan koop jij je DVD’s bij de verkeerde winkel. Bij mij is het echt maar een heel klein percentage wat niet naar de harddisk te kopieren is.) heb je er helemaal niks aan omdat je de sleutel die nodig is om het te decoderen niet mee kopieert.

Je kunt deze DVDs ook niet terugbrengen naar de winkel zoals je misschien met CDs met kopieerbeveiliging kunt proberen, omdat het coderen gewoon bij de standaard hoort en de DVD werkt ook gewoon in alle legale DVD spelers.
    Dat is natuurlijk een argument van niks. Het heeft bovendien niks met legaal of illegaal te maken.

Geblokkeerd
    Bento
    Sascha op 26 februari 2012

Ik heb er een hele website over opgericht hoe ik mijn filmcollectie heb gedigitaliseerd. Hier is een stuk over het rippen:

Hier kan je verder lezen.
    Maak lekker dat je wegkomt met die onnodige afbeelding. Twee keer een URL is meer dan genoeg lijkt me. Weirdo.

Bijdrager
    sjonnie

@Bento

Wat een “weirde” reactie?
    Misschien is een sociale vaardigheidstraining iets voor jou Bento.

Bijdrager
    KarelWillem

Dan koop jij je DVD’s bij de verkeerde winkel. Bij mij is het echt maar een heel klein percentage wat niet naar de harddisk te kopieren is….

Disney DVD’s 1 t/m 54 + alles van Pixar.

Kopieer die maar eens zo naar je harddisk. :lol:

En als je na jaren al weet bij mij welke winkel je hem ook alweer gekocht had; ik denk niet dat men bereid is jouw oude DVD weer terug te nemen.

Grapjas.:grin: Het is ook zo’n vrolijke kerel, die Bento.

Geblokkeerd
    Bento
    KarelWillem op 26 februari 2012

Dan koop jij je DVD\’s bij de verkeerde winkel. Bij mij is het echt maar een heel klein percentage wat niet naar de harddisk te kopieren is….

Disney DVD\’s 1 t/m 54 + alles van Pixar.

Kopieer die maar eens zo naar je harddisk. :lol:

En als je na jaren al weet bij mij welke winkel je hem ook alweer gekocht had; ik denk niet dat men bereid is jouw oude DVD weer terug te nemen.

Grapjas.:grin: Het is ook zo\’n vrolijke kerel, die Bento.

Ja ouwe, ik kan hier een lijst van een paar honderd DVD’s neerplempen waarbij ik geen problemen heb gehad. Misschien moet je eens naar wat anders gaan kijken dan tekenfilms.

Moderator
    unSOUND
    sjonnie op 26 februari 2012

Ja.

Bijdrager
    Sascha
    unSOUND op 26 februari 2012
    sjonnie op 26 februari 2012

Ja.

Mits VLC geïnstalleerd is en minstens één keer is opgestart. VLC haalt namelijk de beveiliging er af naar mijn weten.

Bijdrager
    Welles

Mag die Bento nou es een keer genadeloos hard van dit forum worden afgetrapt? Hij begint me mateloos te irriteren met z’n gezuig.

</rant>

Bijdrager
    KarelWillem

Gek genoeg is de goede man – want op 22-jarige leeftijd mag je al zo genoemd worden, al lijkt hij soms eerder 11 – soms best nuttig.

Dus we nemen dat trol-gedrag gewoon voor lief, en kijken naar al die keren dat hij keurig mensen helpt.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.