9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Dirkey

DVD’s kopieren gaat niet meer…

Tot voorkort was het voor mij geen enkel probleem om met Toast 7 Titanium cd’s en dvd’s (zelf gemaakte) te kopieren. Sinds een aantal dagen lukt dit niet meer. DVD in de lade, hij wordt gelezen en opgeslagen in het geheugen, lade gaat open “leg een blanco disc in de lade”, in het scherm verschijnt dat hij de “lead-in” aan het maken is en dan komt hij met de volgende foutmelding:

“The drive reported an error: Sense Key = MEDIUM ERROR, Sense CODE = 0x73, 0,73”

Enige mogelijkheid is om op OK te drukken: “lead-out” en het project kan niet gekopieerd worden.

Eerste gedachte is dan, mijn brander is kapot. Vreemde is dat ik wel songs vanuit iTunes op een cd kan zetten. Dus dan lijkt het dat mijn brander niet kapot is. Ik kom er niet meer uit. Wie heeft tips, adviezen of DE oplossing voor mij???

Dirkey

Bijdrager
    Richele

meestal geeft Toast deze melding als je DVD recordable niet in orde is, het ligt meestal niet aan de recorder. Probeer het eens opnieuw met een ander merk (als je die tenminste bij de hand hebt)

Bijdrager
    Dirkey

Bedankt voor je snelle reactie. Bedoel je een ander programma dan Toast of bedoel je een ander soort schijf? Ander programma dan Toast heb ik al geprobeerd, namelijk “Disco”, die heb ik van Versiontracker.com afgehaald.

Dirkey

Bijdrager
    pietpiet50

Probeer eens een ander merk schijven.
    Kan wel eens te maken met een andere mediacode

Bijdrager
    sysop
    ”Dirkey”

Eerste gedachte is dan, mijn brander is kapot. Vreemde is dat ik wel songs vanuit iTunes op een cd kan zetten. Dus dan lijkt het dat mijn brander niet kapot is.

Het kan best zo zijn dat je nog CD’s kunt branden, maar geen DVD’s, of andersom… spreek uit ervaring:cry:

Bijdrager
    Dirkey
    ”pietpiet50″

Probeer eens een ander merk schijven.
    Kan wel eens te maken met een andere mediacode

Ik heb tot op heden altijd MMore DVD-R schijven gebruikt,
    4.6 Gb, 1-8x. Dit lijken mij toch wel redelijk goede schijven,
    maar ik zou het wellicht kunnen proberen – thx.

Bijdrager
    trabant

Ik heb hier een 25-stuks-spindeltje Imation DVD-R (16x compatible) met ref.: 51122 21979 die dezelfde klacht geven.
    Op twee verschillende iMac G4 20″ (Superdrive met originele firmware) dit resultaat, met zowel toast 6 als toast 8.
    Of het branden ging goed, maar elders kon de DVD niet gelezen worden.
    Erg frustrerend omdat ik uitsluitend merkschijfjes gebruik. Het is mij verder opgevallen dat het op de ene machine langer duurt eer een schijf gemount wordt, dan op de andere. Maar ik vrees dat men bij een controle in een ASP niets zal kunnen vinden, tenzij de test heel kostbaar gaat worden.

Er is ooit door Zora La Rousse hier een draadje geopend voor de ervaringen met diverse schijven.

Het probleem is dat bij testen, ook in de betere bladen en andere media, de test vrijwel altijd met actuele branders onder windows wordt gedaan, en hoe onze Macjes, die na levering vrijwel nooit een firmware-update krijgen, met die nieuwere schijfjes omgaan, daar is vervolgens geen peil op te trekken.
    De schijfjes die je bij Apple kunt kopen zijn absurd duur.

Bijdrager
    Nisei

Ik heb meerdere malen een DVD brander uit een Mac gehaald en vervolgens in een PC gestopt en de firmware ge-upgrade. Dat is af en toe gewoon de enige methode om een nieuwe firmware te krijgen. Ik snap niet waarom Apple die dingen zelf niet beschikbaar stelt.

Bijdrager
    trabant

Dat schroeven is niet persé noodzakelijk: Er is een Firmware forum.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.