2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    MacUser

DVD’s editten met transitions zonder tijdrovende encoding

Hallo Forum,

Ik maak gebruik van het programma MPEG Streamclip om mijn camcorder DVD’s, en DVD’s met TV opnames afkomstig van mijn LiteOn 5005 DVD recorder, te editten en daarna de output te branden met Toast. Dit proces gaat redelijk vlot omdat MPEG Streamclip ervoor zorgt dat re-encoding niet nodig is. Het resultaat is dan ook prima en de kwaliteit van de video is daarom gelijk aan het origineel.

Maar wat ik mis in het programma MPEG Streamclip is de mogelijkheid om eenvoudige transitions aan te brengen.

Natuurlijk kan ik de MPEG2 clips inbrengen in iMovie maar dit programma is niet ontworpen voor MPEG streams en alle clips moeten daarom tijdens import worden omgezet naar DV of MPEG-4, en na het aanbrengen van transitions weer worden gecodeerd naar MPEG2, en dat is nu net de bedoeling niet omdat dit een zeer tijdrovend proces is waarbij er tevens een grote kans is op kwaliteits verlies.

Ik ben daarom op zoek naar een Mac programma waarmee ik de met MPEG Streamclip gemaakte clips kan voorzien van transitions zonder dat daarbij de clips opnieuw moeten worden ge-encodeerd. Uiteraard moeten de transitions wel worden gemaakt en gecodeerd maar dat proces hoeft niet zo lang te duren.

Wie weet een dergelijk programma voor de Mac ?

Alvast bedankt, groeten Wim.

Bijdrager
    Sikko

Nee helaas, dat weet ik zo niet. Wel kwam ik vandaag cinematize2 tegen, waarmee je clips geschikt kan maken voor editing in imovie. Er is dan wel sprake van extraheren.
    Zie http://www.miraizon.com/products/products.html

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.