8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    steve_O

DVD’s branden op stand alone DVDrecorder philis DVDR80

Mijn nieuwe stand-alone dvd-recorder [philips DVDR80] heeft een fire-wire aansluiting. Kan ik dit ding nu ook als dvd-brander gebruiken vanuit m’n mac?
    Scheelt me weer een inbouw-dvd-brander….

Bijdrager
    Zout

heb je het al geprobeert?

Volgens mij werkt het gewoon met iDVD namelijk.

Bijdrager
    Vincent

idvd werkt alleen met de interne superdrive.

Ik lees overal op internet de de firewire aansluiting van de philips DVDR80 alleen voor digicams bedoelt is. Niet voor data overdracht vanuit een PC/MAC dus.

Bijdrager
    steve_O

ik ga ’t wel ff proberen met toast 6 ofzo. Er moet toch een manier zijn om de twee apparaten met elkaar te laten communiceren?

Bijdrager
    Vincent

In de leaflet staat nix over connectie met Computer:
    http://www.p4c.philips.com/files/d/dvdr80_001/dvdr80_001_pss_nld.pdf

Lijkt me toch wel dat een Fabrikant pronkt met het feit dat het ook op een computer kan worden aangesloten.

Wat zegt je mac/ als je m aansluit?

Wat waarschijnlijk wel direct werkt is vanuit je tijdlijn van bv. imovie iets afspelen en ipv. een camera of omzetkasje (bv. dac-100) je dvd recorder eraan hangt.

Persoonlijk denk ik namelijk dat de recorder een dv-signaal moet hebben, maw. niet een data signaal.

Bijdrager
    JR

De Firewire modellen van Philips zijn uitgerust met een DV ingang die enkel DV video in accepteert. Het Firewire module wordt door Philips “DVIO 1.8 DV input board” genoemd wat eigenlijk al genoeg zegt.
    De naam suggereert volgens mij dat het hier om een DV In – Out module gaat echter als uitgang is die niet te gebruiken.:(

Bijdrager
    steve_O

Heb ’t geprobeerd. G4 herkent ‘m niet [zowel in 9.2 als X.2.8]
    DVDrecorder komt net uit de doos en vraagt bij aanzetten om installatie op de tv. Ga ik dat eerst maar doen.ik hou jullie op de hoogte.

steve_O

Bijdrager
    MacBlade

Ik heb een Philips DVD-R 75.
    Daar zit ook een Firewire poort op.
    Die werkt inderdaad alleen als input vanuit FCP/FCE, IMovie en de MiniDV camrecorder
    Toast en Disk copy zien hem niet niet als brander.
    Ik heb van alles geprobeerd maar niets lukte.
    Ook navragen bij Philips gaf geen resultaat.
    Het enige waar zij mee kwamen was het advies om Nero en van die andere PC meuk te installeren.
    Het ontging ze geheel dat ik het over een MAC had.
    Overigens ben ik ook volledig fout geinformeerd door een authorized Apple dealer die mij keihard heeft toegezegd dat Toast deze standalone recorder als superdrive zou herkennen.
    Zeker naar aanleiding van een stukje in de MacFan (nr39) waar een Philips DVD R 890 of 990 als superdrive gebruikt werd.

Ik heb maar een Pioneer 106 aangeschaft en die werkt perfekt!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.