11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Wappy69

DVD’s branden met Nero 6.0.0.11 ???????

Hallo, ik heb sinds kort een dvd brander,

Merk: LG Super Multi dvd Writer ( GSA-4040B )
    [writes DVD +- R, DVD +- RW, DVD-ram en CD-r/rw]
    Ingesteld op regiocode 2

Ben uiteraard meteen aan de slag gegaan om mijn eerste DVD te gaan
    “rippen”
    Ik heb de volgende programma’s gedownload via het info-forum van
    —–> http://www.sat4all.com/ubbthreads/showflat.php?Cat=&Number=290605&page=0&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=1

Aan de hand van die info heb ik ——> Smartripper v2.41, DVD2one v1.0.2, Nero 6.0 en DVD Shrink v2.3 gedownload en geinstalleerd.

1 uur later stond mijn eerste “DVD-rip” op mijn harde schijf en heb ik meerdere keren geprobeerd met Nero 6.0 om het bestand VIDEO TS op een recordable dvd disc te branden wat lukte maar, nu………
    kan mijn dvd speler de disc niet lezen grrrrrr…….

Ik weet eerlijk gezegd niet welke compilation ik moet gebruiken ???
    DVD-rom{iso}…… DVD copy…… DVD-video……. DVD-rom{boot}….
    DVD-rom{udf} of DVD-rom{udf/iso}

Ik heb DVD-rom{iso} en DVD-copy geprobeerd, nu staat de film op disc en kan ik hem op de computer gewoon bekijken maar op mijn DVD speler niet…….. en wil ik verder geen DVD disc,s meer verkloten :( .

Wat deed ik verkeerd???????????????

Bijdrager
    Boskabouter
    ”Wappy69″

Hallo, ik heb sinds kort een dvd brander,

Merk: LG Super Multi dvd Writer ( GSA-4040B )
    [writes DVD +- R, DVD +- RW, DVD-ram en CD-r/rw]
    Ingesteld op regiocode 2

Ben uiteraard meteen aan de slag gegaan om mijn eerste DVD te gaan
    “rippen”
    Ik heb de volgende programma’s gedownload via het info-forum van
    —–> http://www.sat4all.com/ubbthreads/showflat.php?Cat=&Number=290605&page=0&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=1

Aan de hand van die info heb ik ——> Smartripper v2.41, DVD2one v1.0.2, Nero 6.0 en DVD Shrink v2.3 gedownload en geinstalleerd.

1 uur later stond mijn eerste “DVD-rip” op mijn harde schijf en heb ik meerdere keren geprobeerd met Nero 6.0 om het bestand VIDEO TS op een recordable dvd disc te branden wat lukte maar, nu………
    kan mijn dvd speler de disc niet lezen grrrrrr…….

Ik weet eerlijk gezegd niet welke compilation ik moet gebruiken ???
    DVD-rom{iso}…… DVD copy…… DVD-video……. DVD-rom{boot}….
    DVD-rom{udf} of DVD-rom{udf/iso}

Ik heb DVD-rom{iso} en DVD-copy geprobeerd, nu staat de film op disc en kan ik hem op de computer gewoon bekijken maar op mijn DVD speler niet…….. en wil ik verder geen DVD disc,s meer verkloten :( .

Wat deed ik verkeerd???????????????

Nou…..het lijkt me dat je hier toch echt op een verkeerd forum terecht bent gekomen, Nero 6.0.x is toch duidelijk een Windows programma en dit hier is een Macintosh forum….dus, ik zou zeggen, volg de link die je hierboven geeft en stel daar je vraag nog eens….

grtz

Bijdrager
    trillseeka

Je moet het op DVD-Rom UDF instellen en dan op de DVD 2 mappen zetten, AUDIO_TS en VIDEO_TS, audio is leeg en video zitten alle bestanden. Met hoofdletters dus en de naam van de DVD moet ook met hoofdletters en geen spaties.
    Voor meer info kijk op http://www.dvdrhelp.com/

Bijdrager
    chillar

Hallo…

Ik heb ook de LG multi writer. Heb ook utzelfde probleem dan hier boven beschreven staat. Maar nu lees ik hier als laatste reactie dat ik het moet maken op DVD-rom UDF…?

Waar kan ik die instellingen vinden om het op UDF te branden. De programma’s wat ik gebruik zijn dvdshrink 2.3 en voor het branden Nero6 (voor Win Xp….jaja, dus geen MAC).

Ik heb inmiddels al meerdere dvd’s verklooit, en nergens kan ik ze afspelen. Kan iemand me een wat uitegbreidere informatie geven hierover? En gaarne serieuze reacties!!!

bvd,
    ChillAr

Bijdrager
    Marc
    ”chillar”

Hallo…

En gaarne serieuze reacties!!!

bvd,
    ChillAr

Hier worden altijd serieuze recaties gegeven want dit is een macforum. Is misschien anders bij jullie windonese broeders. Maar toch best dat je daar aanklopt….:P

Bijdrager
    cabbie
    ”chillar”

Hallo…Ik heb inmiddels al meerdere dvd’s verklooit, en nergens kan ik ze afspelen. Kan iemand me een wat uitegbreidere informatie geven hierover? En gaarne serieuze reacties!!!

bvd,
    ChillAr

En als je nou niet heel gauw met een antwoord komt dan sla ik je in mekaar!!

Bijdrager
    chillar

Kijk dat bedoel ik nou….! Wat un bullshit! Ik vraag antwoord op een probleem over un dvd writer (LG GSA 4040B) en ut branden van dvd’s. Ik heb ut niet over Mac, Apple of Windows of PC.

Dus hoop dat jullie dat beetje volwassenheid in jullie zelf op kunnen halen en mij gewoon, MOCHT JE UT WETEN, kunnen helpen.

Ow misschien nog wat info wat kan helpen bij ut probleem…: Ik gebruik Arita DVD+R (2.4X)

PS: Ter jullie informatie, ik werk zowel met Apple als met PC’s…dus stop met zeiken!

Bijdrager
    Apollo

Hoe ging dat spreekwoord ook al weer?:?
    o ja: Je vangt meer vliegen met stroop, dan met azijn.

Ik denk niet dat je op heel veel hulp hoeft te reken als je er niet om kunt vragen zonder anderen te schofferen:roll:
    Veel plezier met je brander …

Bijdrager
    hans dorsman

Ik zou het niet weten, maar stel je vraag anders een hier:
    http://www.pcactive.nl/forum/index.php

Hans

Bijdrager
    Sikko

dvd rippen? Kijk eens op http://www.fastdvdcopy.com
    :lol:

Bijdrager
    sypie

Als je met nero brandt dan is het handig om op de volgende dingen letten:

* Je brander moet ondersteund worden door Nero (dat istie volgens mij wel, anders komt er helemaal NIETS op je DVD)

* Als je een DVD Video brandt dan moet je Nero ook instellen op DVD-Video, dan weet ie dat ie een VIDEO_TS map kan verwachten. En je VIDEO_TS map die bevat bestanden als *.VOB, *.BUP en *.IFO; De bestandsnamen moet je NIET wijzigen, ze liggen namelijk vast in een inhoudsopgave die in 1 van die bestanden zit.
    * Met Nero is het NIET mogelijk om je DVD een naam te geven met spaties er in. Voor een spatie kun je beter “_” gebruiken.
    * Voordat je meerdere DVD´s verkloot, zorg dat je een betere DVD-RW hebt. Ik brand altijd eerst op een DVD-RW voordat ik op een DVD begin. Soms zit er in een film ook een fout ergens in een scène, die er origineel niet in hoort. Dan kun je er voor kiezen om de film wel of niet definitief op DVD te zetten
    * Je mag natuurlijk alleen backups maken, 1 voor jezelf, en 1 voor je buurman. Alle andere Backups kosten geld… :innocent:

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.