10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    joasdekker

DVD+R wil niet afspelen in DVD speler

Ik heb een aantal DVD+R schijfjes die niet in DVD speler af willen spelen. Iedere andere externe speler herkent deze schijven wel zonder problemen maar ik krijg het niet op mijn mac voor elkaar.
    VLC (zoals ik eigenlijk wel verwachtte) speelt deze disks wel zonder problemen af.

Wat kan ik doen om te zorgen dat ik dit ook voor elkaar krijg in de DVD speler?

M.v.g.

Bijdrager
    sven-

Verschijnt de DVD wel op het bureaublad?

Bijdrager
    joasdekker

Ja.
    In finder zie ik ook gewoon de inhoud. Alleen DVD speler lijkt de schijf niet te kennen.
    Deze start gewoon op wanneer ik de disk in de macbook doe, maar het beeld blijft zwart en de speler reageert nergens op.

Bijdrager
    sven-

Dus als je de DVD-speler opent en klikt op de Play-button loopt hij vast? Of heeft dat klikken geen zin? Krijg je een foutmelding (vermeld deze dan even)?

Je zou de .plist van de DVD-speler app even kunnen verplaatsen (en als dat helpt later verwijderen), maar dat is op eigen risico.

Bijdrager
    Raymondjuh

ligt het niet aan de schijfjes zelf ? welk merk ??

probeer anders DVD-R is;) altijd vaag , bij mij thuis doen alle DVD+R’s het maar bij me vriendin niet :S terwijl het gewoon sony is , ( heb ik thuis ook + ps3 )

Bijdrager
    Pieterr
    ”joasdekker”

In finder zie ik ook gewoon de inhoud. Alleen DVD speler lijkt de schijf niet te kennen.

Is het wel een DVD-Video? Misschien kun je posten welke bestanden je precies ziet in de Finder.

Bijdrager
    joasdekker

Nee op play drukken heeft geen zin.
    Er gebeurd helemaal niks. Ook geen foutmelding ofzo, gewoon geen enkele reactie.

DVD-R DVD’s heb ik niet voor handen. Op 3 verschillende spelers doet hij het gewoon, maar zowel op mijn MacBook als mijn PowerBook krijg ik de schijven niet afgespeeld.

in finder zie ik de volgende dingen:

video RM: video_mn.dat
    video_mn.ifo
    video_rm.bup
    video_rm.dat
    video_rm.ifo

video _ts: video_ts.bup
    video_ts.ifo
    video_ts.vob
    vts_01_1.vob
    vts_01_2.vob
    vts_01_3.vob

De playlist verplaatsen en verwijderen doe ik liever niet.

Bijdrager
    sven-

Normaal gesproken staat er op een DVD alleen een Video_TS map (met soms daarbij nog een Audio_TS map). Een Video_RM map ben ik nog niet eerder tegengekomen, dus misschien dat het probleem ‘m daar in zit.

Het ligt hoe dan ook niet aan je Superdrive, want de DVD kan wel prima worden gelezen.

Bijdrager
    Pieterr

Dit is een DVD+VR die (waarschijnlijk) is opgenomen in een hard disk recorder met een ingebouwde DVD writer.
    (Zie ook http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=1742303#1742303)

Als je zelf zo’n recorder hebt, kun je de schijf terugstoppen in die recorder, en kiezen voor het “finaliseren” van de schijf. Dan zal ie waarschijnlijk wel afgespeeld kunnen worden door de DVD player op je Mac.

Als je niet zo’n recorder hebt, kun je de inhoud van de VIDEO_TS map kopieeren naar je hard disk, en er een nieuwe DVD van branden (met Toast, of als je geen Toast hebt, via DVD Imager en disk utility).

Bijdrager
    joasdekker

Hij is inderdaad met een externe dvd recorder opgenomen.
    De disk is al gefinilaseerd (heet afsluiten op het apparaat).
    Doe ik dat niet dan is hij alleen op de recorder af te spelen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.