6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    dvuden

DVD+R schijfjes met DVD film niet leesbaar op de iMac

Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een iMac gekocht (1,25 Ghz, 17 inch) Hier zit een Pioneer DVD rewriter + en – in)

Wanneer ik een originele DVD plaats leest de dvd speler de film maar wanneer ik er een zelfgebrande DVD film op +R medium in stop doet de film het niet. Iedere PC kan de film wel lezen.

Heeft iemand dit probleem ook, moet ik een firmware upgrade of zoiets uitvoeren. Zijn er eventuele alternatieve software DVD spelers die wel werken?

Dank je

Dirk

Bijdrager
    Triumph

Nee Apple DVD player ondersteund geen DVD+ alleen –
    Ik meen dat ander soort DVD player programma wel werkt, maar heb dit nooit geprobeerd.
    Ik gebruik mijn ‘home’ DVD speler voor afspelen DVD’s

Bijdrager
    Starbuck

Probeer VLC eens, deze kun je oa vinden op http://www.macupdate.com en dan bij de search optie a/d rechterzijde ‘vlc’ invullen.

Deze player ondersteund meer dan Apple DVD player & Quicktime.
    Succes!

Bijdrager
    henkverhaar
    ”dvuden”

Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een iMac gekocht (1,25 Ghz, 17 inch) Hier zit een Pioneer DVD rewriter + en – in)

Wanneer ik een originele DVD plaats leest de dvd speler de film maar wanneer ik er een zelfgebrande DVD film op +R medium in stop doet de film het niet. Iedere PC kan de film wel lezen.

Heeft iemand dit probleem ook, moet ik een firmware upgrade of zoiets uitvoeren. Zijn er eventuele alternatieve software DVD spelers die wel werken?

Dirk

De meeste DVD interne schrijvers in Macs ondersteunen alleen DVD-R. De Pioneer 106D in de G5 leest en schrijft wel DVD+R. Daar heb je echter niet veel aan. Je optie is om een externe schrijver of lezer aan te schaffen; Mijn Cube thuis leest ook alleen DVD-R, maar met een externe LaCie met Pioneer 106D loopwerk kan ik ook +R’s lezen en schrijven.

Bijdrager
    Denief

Krijg je ook de melding, niet toegestaan?
    Ik heb net hetzelfde voor op men imac!
    Helpt andere software?

Bijdrager
    maceddy
    ”dvuden”

Hallo allemaal,

Dank je

Dirk

Paar daagjes wachten op 10.3.3…:)

Met de 7F34 is het al positief bevonden.. Daar werkt DVD+R:D

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.