13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    MacBlade

DVD+R 7.8 GB beschikbaar?

Ik ben een newby op het gebied van dvd’s branden.
    Kan iemand mij verklaren dat bij disk info bij toast een DVD-r als beschikbare ruimte 4.4 gb geeft en een DVD+r 7.8 gb?

Het is mij dus gelukt een DVD te kopieren zonder te comprimeren tot 4.4 gb met DVD2one.
    Het wasnamelijk niet mogelijk de codering / beveiliging te verwijderen dus DVD2one wilde de compressie niet uitvoeren.
    Op goed geluk heb ik toen de vide_ts map van 7.3 GB op toast gesleept en een DVD+R gebrand.
    Geen probleem.
    Het verbaasd me dus wel om dat ik op dit forum altijd lees dat enkelzijdige DVD maar 4.4 gb kwijt kan.

Bijdrager
    Hans de Bijl

Hoe het precies zit met die Gb’s kun je hier lezen:

http://216.239.39.104/translate_c?hl=en&langpair=fr%7Cen&u=http://www.macetvideo.com/OptimiserDVDR/dvdr.html&prev=/language_tools

Het heeft iets te maken met binair rekenen.
    1Mb is eigen 1024Kb ipv 1000
    1Gb is dus 1024×1024

Dus ongeveer 4,7Gb / (1024×1024) = (4,7/1.024) / 1,048576 =
    4.377

Voila en het kan nog preciezer

Hans

Bijdrager
    Steves lovechild
    ”MacBlade”

Op goed geluk heb ik toen de vide_ts map van 7.3 GB op toast gesleept en een DVD+R gebrand.
    Geen probleem.
    Het verbaasd me dus wel om dat ik op dit forum altijd lees dat enkelzijdige DVD maar 4.4 gb kwijt kan.

Wow! 7,3 GB op een 4.4 GB schijfje! Mag ik daar patent op aanvragen? Ik betaal alle kosten en we zijn binnenkort schathemeltje rijk! 8) 8) 8)

Even zonder dollen: Het is volgens mij absoluut onmogelijk om een 7,3 GB map in toast op een gewone DVD±R te branden. (Sorry Hans, zelfs met het exacte uitrekenen van een GB is het onmogelijk)
    Bovendien is een DVD met CSS beveiliging niet zo maar te kopieren.

Bijdrager
    Hans de Bijl

Ik beweer toch ook niet dat dat kan. Ik leg alleen uit hoe het zit met de capaciteit van een DVD5. Ik denk dat MacBlade bedoeld dat ie een DVD9 heeft gereduceerd met DVD2OneX of DVDRemaster naar een DVD5.
    Maar dat hoef ik jou niet uit te leggen Son of Steve

Bijdrager
    Steves lovechild
    ”MacBlade”

Het is mij dus gelukt een DVD te kopieren zonder te comprimeren tot 4.4 gb met DVD2one.

Vandaar mijn hilariteit, Son of Bijl.:wink:

Bijdrager
    MacBlade

OK ik begrijp dus dat het onmogelijk is,maar kan iemand mij dan vertellen waarom toast gewoon 7.6 GB beschikbaarheid aangeeft (bij een DVD+R) en ook niet protesteert als er een map van 7.3 GB opgesleept wordt om te branden?
    Ik snap dat het moeilijk is om geen geintjes te maken maar ik wil echt graag weten waar dan de “fout”
    (toast 5.2 en 6, pioneer 106 brander)

Bijdrager
    Steves lovechild

Je kunt alles naar het Toast venster slepen. Desnoods 40GB. Maar het daadwerkelijk branden lukt niet.
    Wellicht heeft Toast zich vergist in de grootte van de schijf. En het OS in de grootte van de map.
    Bouw je directory eens opnieuw op met Diskwarrior.

Bijdrager
    MacBlade

Met slepen bedoel ik ook om daarna het de record opdracht te geven.Geen protest van er is ruimte te weinig, wat toast normaal direct doet.

Bijdrager
    Vincent

je wilt dus zeggen dat toast gewoon 7.8 op een 4.7 schijfje brandt?

Bijdrager
    KR1275

Nog even geduld. Pioneer en Philips zijn bezig met dual layers DVD-R en DVD+R.

Bijdrager
    eus

kan het misschien zijn, dat het dvdtje naar toast 6 is gesleept, die daar een fantastisch leuk file op svcd ofzo van gemaakt heeft??????????

tis maar een idee! don’t blame me!

Bijdrager
    eus

ik verbaas me ook nog dagelijks over toast 6 hoor. en goedkooooooooooooooooooop voor wat het allemaal biedt! ( alleen die aardige nieuwe artcd al van discus…. ) dit programma kan veel! dus vandaar mijn vermoeden?

Bijdrager
    MacBlade

Zoals al duidelijk begrijp ik er niets van maar ik heb nog even de proef op de som genomen.
    Een bestand van 7.2 GB op toast gegooid. DVD+R er in en branden.
    Voor zover nog steeds geen problemen. Na driekwart schrijven een bufferunderrun fout.
    Waarschijnlijk omdat ik van een externe schijf brandt en omdat bij DVD+ je alleen op tweevoudige snelheid kan branden. (single speed zou beter zijn? maar dus niet mogelijk)
    Overigens heb dat bufferprobleem al eerder gehad bij een toast van 4,4 GB maar de data kwam ook van die externe schijf.(toch een Lacie 80 GB 7200 rpm)
    Voortaan even naar de interne slepen voor het branden.?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.