10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    dp

DVD+R

Hoi,

Ik heb een klein vraagje, waarschijnlijk voor de meeste onder jullie met een simpel antwoord.
    Ik bezit een iMac G5 met een interne DVD/CD brander.
    Nu koop ik normaal gesproken altijd blanco DVD-R schijven maar nu per ongeluk een doos van 100 stuks DVD+R.
    De films etc. die ik er op brand laat de Mac goed afspelen maar in de huiskamer op mijn Philips DVD-recorder met 160GB wordt mij medegedeeld dat er onbekende Data op de DVD staat.
    Hoe kan dit?
    Met een DVD-R schijf speelt de Philips alles af.
    Is het zo dat de iMac het toch iets anders wegschrijft op DVD+R dan op een DVD-R?
    Zegt het maar ik ben benieuwd.

Grtz
    Dirk

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik weet in elk geval dat mijn DVD-drive geen DVD-R+ ondersteunt.
    Maar van nieuwere modellen denk ik dat ze wel compatibel zijn.

Bijdrager
    Meneer Guggenheimer

iMac G5 is multi brander. DVD+r moet in veel standalone machines wel spelen. Dan heb je pech met je HDD DVD recorder. Deze kan dan geen DVD+R afspelen. Spugt hij de discs weer uit?

Bijdrager
    dp

Nou, hij spuugt de DVD’s er niet uit maar geeft alleen die vervelende melding op de TV.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Het kan ook afhankelijk zijn van je brander en je DVd-speler
    Mijn Philips 711 speler leest niet alle gebrandde dvds, mijn Pioneer dvd speler wel.
    Deze die met toast Titanium 6 of IDVD zijn gebrand worden echter door beide gelezen, deze door Toast 7 echter soms niet door de Philips….

Bijdrager
    MacTS

Omdat mijn simpele Sony DVD-speler uitsluitend met DVD+R overweg kan, brand ik al mijn DVD’s met deze schijven. Ik heb hier nog nooit een probleem mee gehad op mijn iMac G5 van de eerste versie. De ingebouwde superdrive is van Matshita.

Bijdrager
    KarelWillem

Mijn home-cinema-set ondersteunt ook geen DVD+R volgens de handleiding.

En toch leest hij DVD+R Double-Layer als de beste. Zelfs beter dan DVD-R.
    Heel vreemd, maarik ben er wel blij mee.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Zou ik via een firmware update die Pioneer DVD+R compatibel kunnen krijgen?

Inactief
    Anoniem

ik brand al mijn dvd’s met toast 6 titanium op DVD+R van Exel (goedkoop) als DVD-ROM(UDF) nadat ik ze geript heb met DVDBackup en gecompressed met DVD2OneX en die draaien zelfs op mijn XBox en je weet hoe kieskeurig een XBOX is qua kopies e.d

Bijdrager
    dp

Hoi:)

Mijn probleem is opgelost.
    Toast6 gaf problemen maar nu staat er Toast7 op en ik heb op mijn Philips DVD-speler beeld en geluid.
    De update van toast naar versie7 heeft waarschijnlijk toch een aantal problemen opgelost.
    Bedankt allemaal voor jullie reacties.:wink:

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.