5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Paul

DVD=>MOV=>DVD=’jerky’ beeld?

Ik heb een DVD bewerkt via QT en vervolgens weer een DVD gemaakt, maar het viel me op dat het beeld bij bewegen van camera of objecten een ‘jerky’ kwaliteit levert. Hoe vertaal je dat woord? Schokkend misschien?
    Is dat ‘normaal’ of is daar wat aan te doen? Ik neem aan dat dat gebeurt tijdens het rippen/coderen?
    Het is jammer. Het heeft best wel veel invloed op de kwaliteit van het eindresultaat. Alles wat ik gedaan heb is ondertiteling toegevoegd in QT om er vervolgens opnieuw een DVD te maken.

Groet!

Paul

Bijdrager
    macbos

Welk programma heb je gebruikt.?

Bijdrager
    Tjerker

Klinkt alsof je de framerate verkeerd hebt – NTSC naar PAL of andersom. Ook mogelijk: field interlacing verkeerd om. Lower ipv Upper. Even goed kijken naar je settings, en desnoods een stukje proberen op een dvd-rw.

Bijdrager
    maarten20
    ”Paul”

Ik heb een DVD bewerkt via QT en vervolgens weer een DVD gemaakt, maar het viel me op dat het beeld bij bewegen van camera of objecten een ‘jerky’ kwaliteit levert. Hoe vertaal je dat woord? Schokkend misschien?

Vlek op Vlek heet dat! de film is dus 2 keer gempeg2’d en dan kan het wel kloppen dat je een
    schokkend effect krijgt wanneer je de dvd afspeelt! maar hoe heb je de dvd geript?

Bijdrager
    Paul

Ik heb met 2 verschillende programma’s gewerkt. Gedaan met Handbrake en ook nog een geprobeerd met OpenShiiva. Ik weet niet of dat effect met FFmpeg ook is, maar dat app. heb ik zowiezo op ander gebied weinig succes mee. Deze genoemde apps wel. Je kunt de bitrate instellen als doelgrootte (rekent hij kbps uit) of andersom. Het is een half uur film en mag dus gerust een hele DVD qua kwa grootte innemen. Het origineel is erg goed van kwaliteit.
    Ik heb gekozen voor een 2-pass codering in Handbrake en deinterlace ingesteld. Ook het beeld wat ‘bijgesneden’.
    So far de info die ik kan geven. Ideetjes?

Gr.

Paul

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.