12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    sq2002

DVD+Handbrake+Itunes+Apple TV

Misschien kan het wel niet, maar ik vraag het toch maar even :

ik heb met Rip-it 1-op-1 een DVD geript.
    Deze zet ik in Handbrake over naar een MP4 bestand met preset voor Apple TV

Als ik nu de DVD op de ATV bekijk, hoe kan ik dan naar de hoofdstukken gaan (vooruit/achteruit) ?

Of kan dit niet ?

Bijdrager
    Pieterr

Twee opties:
    (1) DVD opnieuw rippen, maar nu direct met HandBrake. Zorg dat je ook VLC geinstalleerd hebt ivm decryptie.
    (2) Gebruik een tool als SimpleMovieX om zelf chapters toe te voegen aan je MP4 bestand.

Bijdrager
    sq2002

Bedankt voor je snelle reactie

Als ik het goed begrijp maakt Rip-it geen “juiste” kopie van het origineel ? En moet je dus de originele DVD gebruiken voor Handbrake om de hoofdstukken erbij te krijgen ?

Bijdrager
    Pieterr

Je begrijpt het goed.:wink:

To view the chapters in QuickTime or on the AppleTV, be sure to end your movies’ file names with .m4v instead of .mp4. There is a preference to do this automatically.

Bijdrager
    Sascha

Ik gebruik Mac The Ripper, en deze ript wel hoofdstukken mee. En als ik deze dan met HandBrake converteer (inderdaad naar .m4v, dat zet ik standaard aan in de voorkeuren van HandBrake) dan worden de hoofdstukken gewoon overgenomen…

Bijdrager
    sq2002

de hoofdstukken heb ik er nu ook in. Ik kan echter alleen vooruit/achteruit hoofdstukken selecteren op de ATV. Op bijv. een muziek DVD heb ik geen menu meer. Is er ook nog een manier om het menu mee over te zetten ?

Bijdrager
    Sascha

Dat denk ik niet. Daar dient de VIDEO_TS-map voor. Deze bevat de film met het menu en alle extra’s. Maar die kan de Apple TV standaard niet afspelen.

Bijdrager
    svdv22

Bij mij pakt iTunes de hoofdstukken ook niet..

Ik heb de dvd direct met handbrake geript, Apple TV preset gebruikt en gecontroleerd of “create chapter markers” aangevinkt staat. Het is ook een .m4v bestand. Je zou zeggen dat hij het zo zou moeten doen toch..

Bijdrager
    Sascha

Je kan eens proberen met de Presets van Handbrake up te daten.

Ik had ook een tijdje last van niet werkende videobestanden op m’n Apple TV. Na het updaten was het probleem opgelost.

Bijdrager
    iDuck
    Sascha op 16 augustus 2010

Ik gebruik Mac The Ripper, en deze ript wel hoofdstukken mee. En als ik deze dan met HandBrake converteer (inderdaad naar .m4v, dat zet ik standaard aan in de voorkeuren van HandBrake) dan worden de hoofdstukken gewoon overgenomen…

Zo doe ik het ook. Ook al is Mac The Ripper wat ouder, ben nog geen DVD tegengekomen die dit programma niet pakt. En in Handbrake de standaard instelling voor Apple TV selecteren. Dan worden keurig de verschillende hoofdstukken overgenomen. Ook handig voor muziek DVD’s, maar dan zet ik wel de audio kwaliteit op 320 kb/s.

Bijdrager
    svdv22

Ik heb de eerste 2 hoofdstukken na het updaten nog eens weggeschreven als m4v en nu doet hij het wel prima. Nog maar een keer de hele film proberen:)

Bijdrager
    svdv22

Hij doet het nu dus prima:)
    Heeft iemand ook een snelle tip om 2 aparte bestanden één te maken? Heb een 2 disc muziek dvd. Ik kan met een eenvoudig monteer programma de bestanden opnieuw exporteren maar hoop op een snellere manier (waarbij hoofdstukken en de namen van hoofdstukken behouden blijven).

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.