13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    RickySan

DVD zit vast in Powerbook!

Ik krijg de DVD er op geen enkele manier meer uit. Ik heb al geprobeerd om tijdens het opstarten met de muisknop ingedrukt de schijf te ejecten, de PMU en PRAM gereset. Daarnaast ook nog een poging gedaan om via de Open Firmware de schijf eruit te krijgen… zonder succes.
    Heeft iemand nog goede tips waarmee ’t wel lukt, of weet iemand waar ik een setje schroevendraaiers kan kopen om m’n Powerbook open te schroeven.

Rick

Bijdrager
    Georgios

probeer met een pin-pass of credit -card onder het dvd in te komen en ietjes optilen en dan op de eject knop indruken bij mij heeft gewerkt !!! succes

Bijdrager
    RickySan

Georgios: Net geprobeerd… lukt helaas niet. Als ik bij de recorder settings kijk onder Toast, dan geeft ie aan dat de ‘tray’ open is. Kennelijk denkt de drive dat er geen schijf meer inzit…
    Ik heb net een precisie-schroevendraaierset besteld dus ik ga ‘m maar gewoon openschroeven.

Bijdrager
    iNick

Waarschijnlijk is mijn post overbodig, maar vroegah zat er altijd ergens een klein gaatje waar je met een paperclip of spijkertje mee in kon prikken om de cd/dvd/flop/zip eruit te laten spugen…

Bijdrager
    RickySan
    ”iNick”

Waarschijnlijk is mijn post overbodig, maar vroegah zat er altijd ergens een klein gaatje waar je met een paperclip of spijkertje mee in kon prikken om de cd/dvd/flop/zip eruit te laten spugen…

Dat gaatje zat inderdaad in de oudere types van de Powerbooks, helaas niet op de mijne (1Ghz TiBook)…

Bijdrager
    bennie

Opnieuw opstarten met muisknop ingedrukt?
    succes!

Bijdrager
    Sbojevets
    ”bennie”

succes!

Als je echt zoveel gelezen hebt, had je ook gelezen dat dat al geprobeerd is…….Eerste regel van het probleem staat dit namelijk….NIEUWE GEBRUIKER!

Bijdrager
    awi
    ”RickySan”
    ”iNick”

Dat gaatje zat inderdaad in de oudere types van de Powerbooks, helaas niet op de mijne (1Ghz TiBook)…

zit dat gaatje niet onzichtbaar tussen de viltrandjes die het stof moeten buitenhouden, kan het helaas niet testen hier, maar het staat me bij dat de slot loading imacs ook nog een paperclip gaatje hadden, dus waarom de powerbooks niet.

Bijdrager
    dino2

Rickysan…. misschien ben ik laat en is je probleem al opgelost. Zoniet, heb je hier iets aan? Een oude truuk is om i-tunes op te starten en in je venster op de cd-eject button te klikken. Bij een vastgelopen cd werkt dit 9 van de 10 x. Succes.

Dino

Bijdrager
    RickySan
    ”dino2″

Rickysan…. misschien ben ik laat en is je probleem al opgelost. Zoniet, heb je hier iets aan? Een oude truuk is om i-tunes op te starten en in je venster op de cd-eject button te klikken. Bij een vastgelopen cd werkt dit 9 van de 10 x. Succes.

Dino

Heb ik ook al geprobeerd… ’t gekke is dat de drive ‘denkt’ dat er geen schijf inzit

”awi”

zit dat gaatje niet onzichtbaar tussen de viltrandjes die het stof moeten buitenhouden, kan het helaas niet testen hier, maar het staat me bij dat de slot loading imacs ook nog een paperclip gaatje hadden, dus waarom de powerbooks niet.

Er zit inderdaad iets aan de rechterkant in ’t slot…zit alleen muurvast. Dat wordt dan toch echt openschroeven.

Thx voor alle reacties,

Rick

Bijdrager
    tricksel

Rick, als het goed is, is het ook geen “harde” knop, maar een heel klein electronisch knopje (althans, op de iMac). Vergelijkbaar met bijv. vaak knopjes op je versterker van je radio. Dus niet té hard drukken! Het is even zoeken, maar het zou moeten lukken…

(NB: even nagezocht, en volgens hier zou er inderdaad een knopje moeten zitten…)

Bijdrager
    junkiesxl

Waarom niet met behulp van drutil (weliswaar in de terminal) dan kun je de tray closen (zogezegd) en daarna weer openen

[code:1:2fa1e7d065]tray command [-drive …]
    Performs a tray/media related command. Note that some drives
    do not have trays, and some have trays but may lack motorized
    eject or inject capability.

Tray commands:
    open Opens a drive’s tray, if no media is present and the
    drive has a tray capable of motorized eject.

close Closes a drive’s tray, if the drive has a tray capa-
    ble of motorized inject.

eject Ejects media from the drive, if the drive has a tray
    capable of motorized eject. If no media is present,
    this is equivalent to open. If media is present and
    can be unmounted, it will be unmounted and then
    ejected. If media is present but cannot be
    unmounted, the eject will fail.
    [/code:1:2fa1e7d065]

Bijdrager
    bennie
    ”dreamlab”
    ”bennie”

succes!

Als je echt zoveel gelezen hebt, had je ook gelezen dat dat al geprobeerd is…….Eerste regel van het probleem staat dit namelijk….NIEUWE GEBRUIKER!

sorry dat ik besta! :(

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.