30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)
  • Q:
    Bijdrager
    ATT

DVD zit vast in iMac

Beste iedereen,

Heb best wel iets merkwaardigs, mijn (lege) dvd zit vast in mijn iMac. Dit kan natuurlijk gebeuren dus ik heb inmiddels de volgende handelingen geprobeerd:

1: Eject toets
    2: Opstarten met linkermuisknop ingedrukt
    3: In de terminal volgende commando’s:
    CD/DVD verwijderen e.d.Typ in Terminal :
    drutil eject
    of
    drutil tray open
    of
    drutil tray close
    4: Nu probeer ik het via de firmware. Ik hou tijdens het opstarten command(appeltje)+option(alt)+O+F ingedrukt toch kom ik niet in de firmware terecht :roll: :roll: :roll:

Bij alle commando’s en de eject toets hoor ik hem er wel een stukje uitkomen maar dan gaat ie er weer gelijk terug in. De dvd mount ook niet op mijn bureaublad.

Wie o wie weet er nog een trucje (gaat de paperclip echt niet meer???) want ik heb echt geeen zin om mijn imac op te gaan studeren.

Alvast bedankt,

ATT

Bijdrager
    iKittay

ik heb dat ook wel eens met lege of net gebrande dvds…
    ze komen er bij mij wel uit als ik opnieuw opstart en dan vanaf het begin constant op eject blijf drukken. als osx eenmaal opgestart is komt de dvd er uit…

ik vraag me alleen wel af hoe dat toch kan dat ze af en toe vast komen te zitten…

Bijdrager
    ATT

Dank voor de snelle tip.
    Ook hierbij komt de dvd er wel uit maar niet helemaal. Nog meer tips? Anders ben ik bang dat dit mijn eerste ervaring gaat worden met de Apple store (helaas niet via een reseller).

nogmaals bedankt.

Edt: hier stond net toch een bericht van macmartijn?
    Zal de andere tip ook even proberen.

Bijdrager
    Turbanus

Lijkt er toch op dat je drive naar de ballen is. Normaliter moet hij hem er altijd uitgooien als je herstart met de muis ingedrukt.

Bijdrager
    ATT
    ”Turbanus”

Lijkt er toch op dat je drive naar de ballen is. Normaliter moet hij hem er altijd uitgooien als je herstart met de muis ingedrukt.

Dat zou mooi zuur zijn :|

Bijdrager
    me.com

Jep, de drive is idd kapot. Ik heb hetzelfde probleem gehad, ik had een cd erin gedaan, wil hem er weer uit halen, gaat ie weer terug, hij kwam bij mij er ook niet helemaal uit, sterker nog, hij kwam er helemaal niet uit. Dus de lokale Apple Store gebeld, ze zeiden van, laat de iMac meer brengen dan maken we hem wel. Dus zeggen ze van, Superdrive kapot, er moet een nieuwe in, dat duurt ong. 3 dagen, maar naar 5 weken hadden we de iMac nog niet terug. :cry:
    Maargoed, nu is ie eindelijk wel weer terug na 5 weken met de cd die erin zat zelfs.
    Toen deed ie het weer perfect.

Bijdrager
    Turbanus

Als dat zo is ben je nog niet zo heel slecht af hoor. Gewoon een direkte afspraak maken met een reparatiebedrijf dat Apple je aanbeveelt. Die weten meteen te vertellen wat er echt aan de hand is en hoe lang de reparatie/vervanging gaat duren. Beter dan via een reseller dus.

Bijdrager
    ATT

Ok zojuist wederom geprobeerd met de muis en ook wederom geprobeerd in de firmware te komen. Beide hadden geen succes. Ik snap alleen 1 ding niet. Waarom kom ik niet in de firmware terecht? Deze tip heb ik van de apple site zelf afgehaald en ik volg de instructie (zie openingspost) toch werkt het niet. Iemand enig idee wat ik hier in fout doe?

Bijdrager
    ATT
    ”Turbanus”

Als dat zo is ben je nog niet zo heel slecht af hoor. Gewoon een direkte afspraak maken met een reparatiebedrijf dat Apple je aanbeveelt. Die weten meteen te vertellen wat er echt aan de hand is en hoe lang de reparatie/vervanging gaat duren. Beter dan via een reseller dus.

HTR is de dichts bijzijnde (woon in Nijmegen) maar daar breng ik nooit meer een mac naar toe daar heb ik namelijk een hele negatieve ervaring gehad (reparatie van mijn G5). Dus dat zal iets anders zoeken (Iemand ervaring met appeldoorn?).

Bijdrager
    Turbanus

ITeam heb ik eens gehad en die waren perfekt. Hebben ook ergens een vestiging in de buurt van Nijmegen dacht ik.

Bijdrager
    ATT
    ”Turbanus”

ITeam heb ik eens gehad en die waren perfekt. Hebben ook ergens een vestiging in de buurt van Nijmegen dacht ik.

Mmm ken ik niet. Google (ITeam + Apple) levert zo niks op. Ik ga denk ik mijn imac maar uitgooien (gelukkig nog de G5) want ik kan me niet voorstellen dat die spinnende (en krakende) dvd goed is voor mijn imacje:|

Bijdrager
    Turbanus
    ”ATT”
    ”Turbanus”

Mmm ken ik niet. Google (ITeam + Apple) levert zo niks op. Ik ga denk ik mijn imac maar uitgooien (gelukkig nog de G5) want ik kan me niet voorstellen dat die spinnende (en krakende) dvd goed is voor mijn imacje:|

Ik zoek het even goed op voor je.

Bijdrager
    ATT
    ”Turbanus”
    ”ATT”
    ”Turbanus”

Ik zoek het even goed op voor je.

Je bent mijn lichtpuntje in de donkere tunnel :wink:

Bijdrager
    JJmac

Probeer control en de eject toets samen in te drukken ( wel even vast houden, dat moet nu sinds 10.4.9)

Bijdrager
    ATT
    ”JJmac”

Probeer control en de eject toets samen in te drukken ( wel even vast houden, dat moet nu sinds 10.4.9)

Ga het gelijk proberen, dank voor de tip!

Edit: Geprobeerd maar ook dit mocht niet baten, hij komt gewoon niet echt naar buiten. Subtiel een handje helpen werkt ook niet en ik wil niks forceren. Krijg bijna de neiging om hem open te breken. Iemand nog tips wat betreft die firmware? Voor nu in ieder geval iedereen een biertje voor het meedenken :wink:

Bijdrager
    Turbanus

Hier zijn ze

http://www.icteam.nl/

St. Oedenrode. Hebben me erg goed geholpen. Gewoon afspraak maken en je aankoopbon meenemen voor de garantie. Hoeft niet eens van tevoren aan Apple aangemeld te worden. Kapot is kapot als zij dat vaststellen.

Bijdrager
    ATT
    ”Turbanus”

Hier zijn ze

http://www.icteam.nl/

St. Oedenrode. Hebben me erg goed geholpen. Gewoon afspraak maken en je aankoopbon meenemen voor de garantie. Hoeft niet eens van tevoren aan Apple aangemeld te worden. Kapot is kapot als zij dat vaststellen.

Oke dan super bedankt! Dat valt inderdaad mee. Ik ga morgen in ieder geval eerst maar eens Apple bellen om te horen wat ze zeggen.

Bijdrager
    Turbanus

Bel nou maar gelijk naar die gasten…. dat bespaart je belkosten!

Bijdrager
    1984

Ik heb het wel eens gehad dat hij ook vast zat in de sleuf,
    Alles gedaan..herstart. muisknop ingedrukt…………┬▒ 40 min later terwijl ik op een andere mac zat te zoeken naar een oplossing kwam hij er alsnog uit………:)
    Toch waren die lades met een paperclip gaatje zo gek nog niet :wink:

Bijdrager
    ATT
    ”Turbanus”

Bel nou maar gelijk naar die gasten…. dat bespaart je belkosten!

Hahaha ja dat is waar. Ga ik maar gelijk doen (nog even een auto regelen want die van mij is…kapot, alles komt ook tegelijk :cry: ).

Turbanus: zoek er 1 uit en geniet ervan, dank voor je hulp

Wordt dus vervolgd…

Bijdrager
    ATT
    ”1984″

Ik heb het wel eens gehad dat hij ook vast zat in de sleuf,
    Alles gedaan..herstart. muisknop ingedrukt…………┬▒ 40 min later terwijl ik op een andere mac zat te zoeken naar een oplossing kwam hij er alsnog uit………:)
    Toch waren die lades met een paperclip gaatje zo gek nog niet :wink:

Mja ik ben inmiddels ook wel een uurtje verder en verlang inmiddels ook wel naar die goede oude tijd :wink: (ik voel me oud worden)

Bijdrager
    japser909

WAT EEN PANIEK !!!

werkt de paperclip niet dan ?:? ownee is geen ehhh, is een design dingetje… :oops:

Bijdrager
    willemP

ik had een tijd terug ook een schijf in mijn iBook opgesloten zitten, tevergeefs gezocht naar het paperclipgaatje :roll: uiteindelijk leek het er op dat het uitwerpmechanisme blokkeerde.
    geen geld voor een dure reparatie besloot ik maar te doen wat vroeger bij een haperende TV, VCR of 2CV ook wel eens wilde helpen.
    voorzichtig tikken, soms wat harder, schudden en vooral er moeilijk bij kijken.
    na een half uurtje kwam de schijf er uit. :lol: dit is nu ruim een half jaar geleden en de eerste en enige keer dat ik zoiets -├╝berhaupt de enige hapering- meemaakte aan mijn nu ruim 3 jaar oude iBook.

Bijdrager
    wimbers

mijn dochtertje had heel fijn nog een dvd in de mac mini geduwd terwijl er al 1 in zat..
    dat lukt jou en mij niet, maar een 2 jarig meisje wel dus.
    affijn, apple winkel gebeld, “nee die is kapot, nieuwe drive kost 300 euro…..” terijl die dingen op tweakers.net voor 49 euro te koop staan.
    zelf de mini maar open gemaakt. wat blijkt, die superdrives kan je zelf open maken. er zit gewoon met 4 schroefjes een dekseltje op geschroeft, en ik kon hem dus zelf fixen.
    drive opengemaakt, dvd’s eruit, alleen een asje voor de geleiding bij het invoeren was krom, maar die heb ik met een punttangetje weer in het gareel gebogen. het mediaservertje draait weer als een zonnetje nu.

misschien dat ik bij een 20″ imac wel wat voorzichtiger zou zijn..

Bijdrager
    ATT

Heb zojuist ICTeam gebeld en ik ga zodirect op pad (met een auto die niet apk gekeurd is :roll: ).
    Ze gaan direct kijken of de drive kapot is, in dat geval ben ik hem 2/3 werkdagen kwijt, mocht de drive niet kapot zijn dan moet ik zelf de reparatie kosten betalen (toch vreemd want ik volg immers alles van Apple op, dat brengt geen oplossing maar ik mag er ook niet zelf aan sleutelen, maar oke).
    Dus ik denk dat mijn imacje zo een tripje gaat maken in de zon. :wink:

Geblokkeerd
    Anoniem

Kijk uut, daar wordt hij geel van 8)

Bijdrager
    ATT

Nou heb hem weg gebracht (moest wel een traantje pinken hoor) en ze hadden een goed nestje voor hem klaar staan. Jammer alleen dat toen ik net de deur uit was al gebeld werd door ze. Apple heeft geen superdrives meer op voorraad dus dat wordt wachten (geen idee wanneer ze binnen zijn), jammer maar helaas.
    Zal zo ome steve maar eens even bellen dat ie even moet gaan opschieten.

Tot nu toe in ieder geval een goede indruk van Icteam! (ze belden gelijk dus ze gingen er ook gelijk mee aan de slag!).

Wordt vervolgd…

Geblokkeerd
    Anoniem

klinkt idd als goede service

Bijdrager
    japser909

GA DOOR !!! :|

Bijdrager
    ATT
    ”Bor”

klinkt idd als goede service

Yep ben benieuwd naar de afloop. Heb trouwens de mac een zonnebril opgezet hoor :wink:

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.