6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    ignacion

dvd wil niet meer inlezen na branden

Hola,

ik zit met een probleem, ik heb een Mac G5 1,6 GHZ… die eerste G5 dus. Nu is het probleem dat wanneer ik een dvd’tje brand, maakt niet uit met wat voor docu’s of welk programma ik gebruik, hij leest ze daarna niet meer in. Ik gebruik Sony dvd- schijfjes, dus dat zou het probleem niet moeten zijn… ze branden echt vlekkeloos in Toast Titanium, BRAND en de meegeleverde brandsoftware, kan enkel daarna niet meer inlezen.. stop de dvd terug in de lade, sluit hem en dan werpt ie hem na enige tijd weer mooi naar buiten…pfffff…. weten jullie wat ik moet doen? Of waar het aan kan liggen?

De brander is de interne meegeleverde dvd combo dinges van Pioneer, de :
    PIONEER DVD-RW DVR-106D

bij voorbaat dank ik u,

Michel

Bijdrager
    Barrix

Oei…ik hoop voor je dat je niet hebt wat ik ongeveer een paar maanden geleden ook overkwam. Soms wilde een game-DVD nog wel lukken maar het ging steeds meer achteruit. na wat consult op dit forum kwam ik tot de conclusie dat de DVD-unit vervangen kon worden. Heb ik gedaan en nu gaat alles weer van een leien dakje. Zoals de forumleden al zeiden: voor het geld hoef je het niet te laten. Ik was voor € 35,- weer het mannetje. (Pioneer DVD-RW DVR 112D) bij MYCom. Het inbouwen was niet echt moeilijk. Succes!

Inactief
    Anoniem

Werken ze in een andere dvd-lezer wel???
    Leest de brander wel andere cd’s???

Bijdrager
    ignacion

ja ze doen het zelfs in windows… kan je verdikkeme nagaan? hehehe…. Maar idd, als ik een cd’tje er in gooi is er niks aan de hand.. ook dvd’s (orignele films laat maar zeggen) doen het ook zonder problemen… ik weet echt niet wat er aan de hand is… heel maf… en soms doet een gekopieerde dvd het niet.. maar na soms wel 10 keer in en uit gooien kan het weleens zo zijn dat ie hem ineens wel pakt… zat al te denken aan een vuile lens, wat dat euvel betreft, maar goed, dan zou die ook weer niet zo vlekkeloos branden… ik weet het niet.. HELLUP!!!!

Bijdrager
    passenger

Ik was in het verleden ook overtuigd van de kwaliteit van Sony- schijfjes (DVD+R), maar die gaven om de haverklap medium-errors in Toast. Na wat speurwerk maar een conclusie mogelijk, de schijfjes. Gebruik nu meestal Philips of Fuji DVD-R, en alles als een zonnetje. Hoewel het natuurlijk ook zou kunnen dat je brander op is, ze hebben een beperkte levensduur, zeker als ze veel gebruikt zijn.

Bijdrager
    Manos

Heb je al een oplossing? Ondervind bij een vriendin met dezelfde superdrive in een Emac ook dit probleem, zowel met Maxell DVD-R als TDK DVD+R (1-16x speed); Schijfjes worden wel gebrand, maar zijn daarna niet meer zchtbaar. In mijn mini-mac zijn ze wel leesbaar.

gr, Herman

ik zit met een probleem, ik heb een Mac G5 1,6 GHZ… die eerste G5 dus. Nu is het probleem dat wanneer ik een dvd’tje brand, maakt niet uit met wat voor docu’s of welk programma ik gebruik, hij leest ze daarna niet meer in. Ik gebruik Sony dvd- schijfjes,

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.