11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Mac Hammer Fan

DVD weergave Mac Mini Solo vs Duo een verschil? (1GB RAM)

Kan iemand mij vertellen of de kwaliteit bij het afspelen van DVD’s
    (gewone en superbit) een verschil geeft bij beide toestellen?
    Ik heb het niet over Quicktime Movies, juist over DVD.
    (bij films met veel actie)
    Ik heb het dus niet over CD’s of DVds met Games

Aangezien die Mac Mini een media center is overweeg ik van hem aan te sluiten op mijn B&O TV (nog een 4/3 voorlopig) en mijn B&O muziek center.

:?

TIA

Bijdrager
    DK master

Neej, elke computer zal de dvd op dezelfde resolutie en snelheid en kwaliteit afspelen alleen de tv/monitor die je gebruikt maakt verschil:)

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Dus neem ik aan dat alle DVD’s even goed zullen afgespeeld worden als met mijn huidige 5 jaar oude Philips 711 speler die aan de TV gekoppeld is. Dat zou goed zijn…

Bijdrager
    RuudBerg

hoe ga je die macmini aansluiten op je B&O tv?

Ik heb een beovision 3 maar ik zie nog geen mogelijkheid tot aansluiting en btw ik heb een airport express aan mijn beosound 9000 hangen werkt lekker hier.

Bijdrager
    Wallinator
    ”DK

Neej, elke computer zal de dvd op dezelfde resolutie en snelheid en kwaliteit afspelen alleen de tv/monitor die je gebruikt maakt verschil:)

Dat is niet waar, tussen dvd-spelers zit wel degelijk een verschil. Zo zal het topmodel van Denon een veel scherper natuurgetrouwer beeld geven dan een willekeurige speler van de Aldi of Lidl.

Het lijkt mij echter onwaarschijnlijk dat Apple in de Mac mini’s verschillende dvd-spelers doen.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan
    ”RuudBerg”

hoe ga je die macmini aansluiten op je B&O tv?

Ik heb een beovision 3 maar ik zie nog geen mogelijkheid tot aansluiting en btw ik heb een airport express aan mijn beosound 9000 hangen werkt lekker hier.

ik dacht dat dit gaat via een audio (jack to 2x cinch) en video kabel, met een SCART adaptor (kost vrijwel niets) ertussen?

Bijdrager
    RuudBerg

en die videokabel is dat er dan één van dvi naar scart? en zo ja heb je dan een linkje naar de site waar je dat verloop gaat kopen want dan wil ik er ook wel één.

En de audio gaat van een 3,5 mm jack op de macmini naar (hoe?) op B&O tv.

Hoe ga jij het beeld met geluid tegelijkertijd laten zien en horen op je tv?

Bijdrager
    macpro
    ”Mac

ik dacht dat dit gaat via een audio (jack to 2x cinch) en video kabel, met een SCART adaptor (kost vrijwel niets) ertussen?

Als je je zo’n zorgen maakt over de kwaliteit, ga dan niet naar de bouwmarkt om die “kost vrijwel niets” touwtjes te halen die ze kabels noemen.

Voor de Mac mini heb je een adapter nodig die het DVI/VGA signaal omzet naar S-VHS. Dat gaat dan naar de TV toe.

Het geluid gaat van de koptelefoon ingang ook naar de TV of naar de stereo set.

Overigens gebruikt Apple in de twee modellen mini’s ook twee modelen DVD spelers.
    De Core Solo heeft een DVD lezer terwijl de Core Duo een DVD schrijver heeft.

Maar voor het afspelen van DVD’s maakt dat niets uit.

Bijdrager
    computer space

Een echte DVD-speler van een redelijk kaliber is ook helemaal toegespitst op interlaced weergave van een TV, maar ook op kleurweergave en contrast van zo’n buis (veel helderder dan een monitor bijvoorbeeld). De software+hardware in een computer echter meer op het maken van volbeelden met hogere resoluties dan de standaard 576×768 van PAL en specifiek voor computerschermen. Een goede stand-alone speler gaat het dus in jouw geval altijd winnen.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan
    ”RuudBerg”

en die videokabel is dat er dan één van dvi naar scart? en zo ja heb je dan een linkje naar de site waar je dat verloop gaat kopen want dan wil ik er ook wel één.

En de audio gaat van een 3,5 mm jack op de macmini naar (hoe?) op B&O tv.

Hoe ga jij het beeld met geluid tegelijkertijd laten zien en horen op je tv?

eerst een dvi naar s-vhs adaptor en deze koppelen aan de scart adaptor
    die scart adaptor heeft als ingang 1 video en 2 audio (L-R)
    de Mac Mini audio uit koppelen aan de de audio ingangen van de scart.
    http://store.apple.com/Apple/WebObjects/belgiumflstore?productLearnMore=M9267

Bijdrager
    Mac Hammer Fan
    ”Martiniman”

Een echte DVD-speler van een redelijk kaliber is ook helemaal toegespitst op interlaced weergave van een TV, maar ook op kleurweergave en contrast van zo’n buis (veel helderder dan een monitor bijvoorbeeld). De software+hardware in een computer echter meer op het maken van volbeelden met hogere resoluties dan de standaard 576×768 van PAL en specifiek voor computerschermen. Een goede stand-alone speler gaat het dus in jouw geval altijd winnen.

Dan denk ik dat ik die Philips 711 nog een hele tijd verder gebruik.
    Bedankt voor de info.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.