8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Shrek

Dvd wachtwoord

Weet iemand of je een dvd met data kan branden op je superdrive en die beschermen met een wachtwoord???

Bijdrager
    crazy ivan

Je zou het “gestuffed” op je DVD kunnen zetten, dan kun je er wel een wachtwoord in zetten. Of wellicht ge-zipped.

Bijdrager
    Shrek

Heb ik wel eens bij cd gedaan ja. Maar dan moet je het ook weer eerst uit pakken voor dat je het kan gebruiken.:P

Bijdrager
    Pier

je kan ook een disk image maken met een wachtwoord en die op je dvd branden. gaat een stuk sneller dan een .sit bestand

Bijdrager
    Shrek
    ”Pier”

je kan ook een disk image maken met een wachtwoord en die op je dvd branden. gaat een stuk sneller dan een .sit bestand

Weet niet zker of ik je hier volg. Pls expl

:shock: :?

Bijdrager
    Pier

Is heel simpel, ik ga er even van uit dat je os X gebruikt.
    Start Disk Copy (Schijfkopie) op en maak daar een nieuw leeg schijfkopiebestand aan (appel-n).
    Selecteer de grootte die je wilt hebben en zet bij codering AES-128 aan.
    Nu wordt er een bestand (xxxxx.dmg) op je buroblad neergezet en automatisch een schijf gemount. Naar deze schijf kan je je bestanden kopieren. Als je daar mee klaar bent unmount je die schijf en staan alle bestanden ingepakt in het xxxx.dmg bestand. Dit bestand kan je nu op je dvd branden.

Als je weer dubbel op het .dmg bestand klikt zie je dat hij eerst een password vraagt en daarna weer die schijf mount.

Hoop dat het duidelijk is, succes!

Bijdrager
    Shrek

:wink:
    Bedankt. Ga ik proberen.

Bijdrager
    Shrek

Hey. Werkt top. Thanks

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.