9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Xion

DVD uit DVD studio Pro nog steeds niet overal afspeelbaar!?!

Ik maak al jaren professioneel DVD’s van mijn producties met DVD studio pro.

Vroeger kwam het vaak voor dat dvd’s niet afspeelden als er verkeerde dvd’s werden gebruikt, te snel gebrand etc, etc.

Nu heb ik voor een belangrijke klant(een ministerie) dvd’s gemaakt, deze op 3 dvd spelers getest werkt overal. Maar helaas krijg ik toch de terugkoppeling dat op een mooie dvd speler de dvd bij een belangrijke presentatie met diverse ministers niet werkt.

-Ik heb dus al kwaliteit dvd’s gebruikt
    -Langzaam gebrand
    -Uitvoerig getest.

Wat zie ik over het hoofd en wat kan ik er verder aan doen om mijn klant zekerheid te bieden?

Persen doen ze pas vanaf 500 enz…

Welke dvd expert kan mij helpen?

Bijdrager
    Hansi2124

Is de dvd misschien al beschadigd?
    Hebben ze het alleen op die ene dvd-speler geprobeerd? Speelt die dvd-speler wel goed andere zelf-gebrande dvd’s af?

Bijdrager
    Dick de Roos

Langzaam branden hoeft niet de beste methode te zijn.
    Dat is (de naam zegt het al) de beste brandsnelheid.
    Verder kan een DVD+ wel eens problemen geven.
    En bij sommige spelers wil DVD- problemen geven, hoewel minder dan DVD+.
    EEn DVD-speler die minder mooi is (lees: goedkoper) zal waarschijnlijk geen problemen opleveren.
    Niet dat je hier waarschijnlijk veel hulp aan hebt, maar ik geef even wat ervaringen.

Bijdrager
    Xion

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Maar natuurlijk als ik dvd’s maak voor een ministerie dan zijn ze niet beschadigd.
    En het probleem zit hem juist in dat ik de dvd speler natuurlijk niet beheer, ik ga niet mee bij presentaties van mijn klant en het is niet dat je daar even in de kast kan gaan zitten rommelen.

De vraag is dan ook hoe kan ik mijn dvd’s zo speelbaar en universeel mogelijk maken?

Bijdrager
    RHCAS

Als je DVD goed is, dus niet beschadigd en hij speelt wel op andere marken/type DVD spelers dan is het 99,9 % zeker dat het door de “nieuwe” / “dure” DVD speler komt.
    Ik stuur wekelijks naar meer dan 50 klanten DVD’s nooit 1 probleem.

Bijdrager
    Hansi2124
    Xion op 23 februari 2012

Maar natuurlijk als ik dvd\’s maak voor een ministerie dan zijn ze niet beschadigd.

Ik zeg ook niet dat je ze beschadigd verstuurt…
    Als je ziet hoe sommigen met cd’s/dvd’s omgaan, vind ik het niet vreemd dat ze het ‘opeens’ niet meer doen.

Bijdrager
    shanna61

ligt de bitrate dan niet te hoog dit kan wel eens problemen geven.
    kijk in preferences onder de tab encoding. Deze staat bij mij op max. 7,0.
    Gebruik je de brander van de mac of van een externe brander? Want ik maak jaarlijks zo’n 1000 dvd’s en er komt er maar sporadisch een terug. Vette vingers!

Bijdrager
    shanna61

Wat ook een probleem kan zijn en daar ben ik in het verleden wel eens tegenaan gelopen is het verkeerd ingesteld staan van de dvd speler. Als het menu niet werkt kun je er donder opzeggen dat het in de instelling van de dvd speler zit. Stel men heeft de dvd speler op 4:3 staan en er hangt een breedbeeldscherm aan dan kan dit problemen geven andersom ook. Dus met andere woorden de dvd speler moet op de verhouding van de tv ingesteld staan. Meestal kan men dan het menu niet bedienen. en komt er iets van root in het display te staan.
    Een ander probleem kan zijn en ik hoop niet dat je zo dom bent stickers die op de dvd geplakt worden. Want dit is de grootste fout die je kunt maken. Dit is vragen om grote problemen.

Bijdrager
    MDF

Ik denk dat je waarschijnlijk weinig verkeerd doet Xion :slant:

Heb ook al een aantal keren een DVD geproduceerd in kleine en grote oplages en het probleem stelt zich inderdaad bij de kleine oplages. De niet-geperste dus.

Bij bepaalde DVD-players werd de DVD niet gelezen. En dat waren niet de eenvoudige players maar wel de gesofisticeerde (duurdere) merken zoals B&O. Ik heb het nagevraagd bij de DVD-leverancier en het blijkt dat dit inderdaad een probleem kan zijn bij ongeveer 2% van de players. En ze kunnen daar geen oplossing voor bieden.

De enige oplossing is de DVD laten persen, want dat is een volledig ander procedé (niet gebrand). En dan is het probleem opgelost want dit functioneert altijd.

Minmuntje is uiteraard de kostprijs. Is niet mogelijk/rendabel voor kleine oplages <500

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.