23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    gutias45

DVD U2 Popmart Mexico van rot kwaliteit

dum

Bijdrager
    TheGhostOfWhatever

das wel kut voor je…
    ik ken niks van die tv toestanden dus daar zal ik je niet helpen
    maar mss moet je hem ergens anders een proberen

mijn vhs werkt goed…

Bijdrager
    Maersk

Ligt waarschijnlijk gewoon aan de download he. Kopen die DVD dus!:D

Bijdrager
    Nikita

Misschien dat de originele opname ook niet zo fantastisch was, hoewel dat me sterk lijkt.
    Tja, het blijft een download, dus hoogstwaarschijnlijk heeft de andere kant er toch een bepaalde compressie overheen gegooid; volgens mij is 1,5 MBit voor video niet zo heel veel, 448 Kbit voor geluid daarentegen nogal vreemd hoog (onnodig hoog, want de meeste mensen horen het verschil in kwaliteit al niet meer tussen 256 KBit en hoger).

Bijdrager
    sypie

Vooropstellend dat je niets betaald hebt voor die download en dat het een officiële DVD is:

Het is gratis, illegaal tegenwoordig ook nog, en dan nog janken dat het niet goed is?

Je moet een gestolen paard niet in z’n bek schijten!

Sorry, maar klagen over foute downloads is wel zo ontzettend 1990, toen er nog duur betaald moest worden voor een inbelverbinding…

EDIT: Eerste regel aangepast.

Bijdrager
    Oppie

Gewoon een bootleg DVD?!

Bijdrager
    sedikit

Misschien wat verwend, met al die HD’s e.d.? Ik heb de officiële DVD van het legendarische Tokyo-concert van Chet Baker. Gelegd naast de meetlat van de, volgens mij overdreven en tamelijk gehypte, huidige opname-en afspeel kwalificaties, zou deze DVD als “bagger” bestempeld kunnen worden. En bij een live-concert kan de blik door allerlei oorzaken ook wel eens vertroebeld raken! Maar het is èn een tijdsdocument, èn de muziek is prachtig. Dus…

Bijdrager
    George Morel

Het is waarschijnlijk gewoon een slechte rip met een of andere wannabe tool zoals dvdshrink ofzo. Kopen die DVD.

Bijdrager
    SanderMichelsen

Het beeld van het concert zelf is echter van waardeloze kwaliteit.
    Het beeld is totaal niet scherp en deelt zicht vaak in in zichtbaar grote pixels.
    Hoe kan dit?

Beste Jasper,

De Popmart dvd kwaliteit hoort zo te zijn (fuzzy). Iedere U2 fan (en dat ben je natuurlijk, anders had je de DVD wel gekocht :wink: ), weet dat de band in 1997 met video *ja en ook met filters!), aan de slag is gegaan.

Op de bonus DVD (wel in de doos, waarschijnlijk niet bij de download versie) staan ook beelden zonder dit filter, en die zijn dus inderdaad haarscherp.

Succes er mee!

Bijdrager
    sypie

fuzzy= wazig
    filters zijn manieren om informatie uit beeldmateriaal te filteren. Dit kan zijn, licht, scherpte, contrast… Daar heeft het dus mee te maken.

Bijdrager
    Juriaan

Waarschijnlijk om een bepaalde image te creëren…

Moderator
    unSOUND

Dat was waarschijnlijk ook de bedoeling… Onscherpe, schokkige en blokkerige opnames geven je het idee dat het met een simpele handycam gefilmd is, en geeft je indirect dus het gevoel dat je er zelf bij was…

[ edit: wat Juriaan zegt dus ]

Bijdrager
    Yannes

Ik kan je vertellen… het is een erg mooi concert. Wij hebben hem thuis ook op Dvd. En de kwaliteit van die dvd is perfect. Dus het ligt gewoon aan je download. De oorspronkelijke kwaliteit is echt niet de kwaliteit die jij nu hebt gedownload.

En voor je iets download kun je beter even naar de reacties kijken. Daar staat vaak bij of het goede of slechte kwaliteit is.

Bijdrager
    Yannes

Sorry, ik heb hem op dvd. Dan zou ik hem eerst moeten rippen naar mijn mac en dan een screenshot maken.

Dvd-5 is een normale dvd+r of dvd-r van 4,7 gb

Dvd 9 is een duallayer dvd+r of dvd-r van 8,5 gb

Dus waarschijnlijk heb jij dus een gecomprimeerde versie met veel kwaliteitsverlies. De oorspronkelijke dvd is dvd 9 maar die heeft de uploader ingekort tot dvd 5, daardoor heeft jouw torrent veel kwaliteitsverlies. Dus je moet een torrent zoeken met dvd 9 want die heeft wel goede kwaliteit.

[size=8:aee3dcb801](PS: kijk op http://www.torrents.to om een torrent te zoeken.)[/size:aee3dcb801]

Bijdrager
    lowfi

Mooi dat dit topic ongestoord open blijft

Dikke pluim voor de mods:)

Bijdrager
    Jpunt
    ”jasperp”

Ik heb 2 maanden moeten downloaden voor deze versie, reken dus maar uit hoe lang 8,5 GB duurt.

Kerel, een ding: USENET :evil:

Bijdrager
    Kleintje

2 maanden? Denk dat je goedkoper en sneller uit was door even de DVD te kopen in de winkel of te bestellen. Stroom is ook niet gratis (afschrijving Mac, Internet ABO, Beeldschermslijtage, RSI, Burostoel worn-out etc etc.)

Bijdrager
    Yannes
    ”jasperp”

Ik heb 2 maanden moeten downloaden voor deze versie, reken dus maar uit hoe lang 8,5 GB duurt.

Je moet gewoon een goede torrent zoeken met veel seeders en weinig leechers. En 2 maanden is inderdaad wel erg lang. Als ik een spel van 4 gieg download ben ik ongeveer 3 a 4 dagen bezig. Dan download die ongeveer 16 a 20 uur.

”JaZ86″
    ”jasperp”

Betalen voor downloaden? Ben je nou helemaal gek geworden. :P

Ik ben trouwens nu Nero Showtime aan het downloaden om een screenshot te maken.

Bijdrager
    George Morel

Goh wat stoer zeg, lekker downloaden.

Bijdrager
    Yannes
    ”jasperp”
    ”Yannes”
    ”jasperp”

Je moet gewoon een goede torrent zoeken met veel seeders en weinig leechers. En 2 maanden is inderdaad wel erg lang. Als ik een spel van 4 gieg download ben ik ongeveer 3 a 4 dagen bezig. Dan download die ongeveer 16 a 20 uur.

”JaZ86″
    ”jasperp”

Betalen voor downloaden? Ben je nou helemaal gek geworden. :P

Ik ben trouwens nu Nero Showtime aan het downloaden om een screenshot te maken.

Waar blijft die screenshot dan?

Ik heb ze gestuurd.

”George

Goh wat stoer zeg, lekker downloaden.

Niet stoer, wel handig. Ik heb voor 800 euro aan films. Ik moet er niet aan denken om zoveel geld uit te geven in een dvdzaak. Het is gewoon lekker goedkoop.

Bijdrager
    Yannes

[dubbel]

Bijdrager
    Oppie

Wat dit soort mannetjes missen is een vader die ze af en toe een stevige draai om de oren geeft!

Bijdrager
    Yannes

Mijn vader maakt het niks uit, zolang hij maar snel kan internetten. Dus download ik altijd als die weg is.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.