13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    MacAanZee

DVD Superdrive accepteert ook DVD plus??

De G5 iMac is een apparaat waar ik bijzonder tevreden mee ben – alleen de DVD-drive was niet helemaal up to date, vond ik bij aanschaf. Geen double-layer en ook alleen maar DVD’s min en geen plus. Toch wat lastig. Wat schetst mijn verbazing: ik had per ongeluk DVD rewritsbles gekocht, had dat niet gemerkt en zette er foto’s op om te laten printen. Het bleek gewoon te werken. Hoe zit het nou precies. Kunnen er blijkbaar WEL DVD’s-plus worden gebrand?

Bijdrager
    klaus

ja hoor, met toast bijvoorbeeld kan je ook dvd + branden. Alleen laten de iApps van Apple niet toe te branden op dvd + dacht ik. Vandaar mss je verwarring.

Disk utility brandt ook op beide formaten

Bijdrager
    Rutger1981

Dat is volgens mij vanaf 10.3 gekomen dat ze alles ondersteunen.
    of misschien nog wel eerder.

Succes en veel plezier

Bijdrager
    jantjeerd

iLife 05 accepteerd nu ook DVD+, dus met iDVD kun je nu ook DVD+ schijfjes gebruiken!!!

Bijdrager
    MacAanZee

Maar bij de technische specificaties van de nieuwe iMac G5 staat volgens mij nog steeds dat het alleen DVD min is.

Bijdrager
    jantjeerd

Klopt. Maar ik heb de indruk dat Apple dit noemt omdat Apple alleen maar DVD- schijfjes maakt.

Bijdrager
    Toon.B

iDVD 5 is volgens de specs compatible met zowel DVD-R als DVD+R

…maar Panther (of eigenlijk : ‘branden vanuit de Finder onder Panther’) is alleen compatible met DVD-R…

de oplossing :
    Tiger

(iDVD 5 loopt dus – net als alle iLife’05 appicaties – al een beetje vooruit op dingen die pas ‘echt’ geintroduceerd gaan worden in Tiger…)

Succes !!
    Toon.B

Bijdrager
    MacAanZee

Ja maar ik heb dus ‘gewoon’ vanuit de finder op mijn iMac G5, met Panther en iLife ’04 WEL DVD plus kunnen branden. En dat verbaasde me dus, omdat het volgens de specificaties niet zou kunnen.

Bijdrager
    Woziak

Vanuit de finder in OSX 10.3.3 en hoger kan je alles lezen en schrijven… (DVD±RW en -RAM).
    iDVD ondersteund alleen -R schijven…
    :wink:

Bijdrager
    georg88
    ”jantjeerd”

Klopt. Maar ik heb de indruk dat Apple dit noemt omdat Apple alleen maar DVD- schijfjes maakt.

en helaas kunnen we dat ook ontzenuwen want Apple is gestopt met het maken van DVD schijfjes :apple:

Bijdrager
    MacAanZee

Dus vanuit de finder kan je WEL DVD min en plus schrijven (bijvoorbeeld met foto bestanden o.i.d.), maar vanuit iDVD kan het NIET?

Bijdrager
    Woziak
    ”MacAanZee”

Dus vanuit de finder kan je WEL DVD min en plus schrijven (bijvoorbeeld met foto bestanden o.i.d.), maar vanuit iDVD kan het NIET?

Correct… :wink:

iDVD 05 is the key…

Bijdrager
    Van Cot

het word trouwens ook wel eens tijd dat apple hun DVD-schrijvers gaat vervangen door herschrijvers, want deze drive is nie handig voor het back-upen op DVD, als ik een back-up maak op DVD neem ik die van de vorige back-up, maak ik deze leeg en zet de nieuwe erop. Nu is men genoodzaakt om hiervoor een externe drive te nemen dus zo super is de superdrive niet meer in deze tijd.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.