10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    bd

DVD Studio pro Muxer bitrate too high

ik ben bezig met een trouwdvd is volledig geedit in final cut en motion , en gexporteerd met compressor (dvd setting) de dvd is in totaal 7.7 gig , leuk en aardig
    maar zodra ik in build/format doe , lukt het allemaal tot de laatste compiling van een file en geeft ie fout melding MUXER BITRATE TOO HIGH , weet iemand wat dit betekend, ik heb geprobeerd de hele dvd op toast te branden en dat ging zonder probleem, maar dan heb ik geen menu en geen geluid (geluid wordt altijd apart gexporteerd) ik wil het toch allemaal in dvd studio doen, ik vind het een tegek programma en het heeft me wel heel wat geld gekost, kan iemand mij hier in helpen
    ik mijn ogen doe ik niks fout, heb zelfs dv bestandsindeling geprobeerd en die zijn vrij laag van bitrate

help me please
    bvd

Bijdrager
    jackg5

wat bedoel je met dvd setting in Compressor? er zijn er nl verschillende
    Ik exporteer altijd naar compressor: aspect ratio kiezen>better quality = 2 pass
    In dvdsp hoef ik dan niet, of nauwelijk meer te encoderen, dwz. alleen de menu’s etc.

Bijdrager
    Mattnh

Wat belangrijk is is dat je bitrate voor een movie DVD tussen 3,5 en 7 MBps is.
    Of iets daar in de buurt.
    Zelf werk ik liever met 4 tot 7,5 MBps.
    Dat is de som van het beeld en geluid.

Als je een preset in Compressor gebruikt dan zal je een 120 min. preset moeten gebruiken.
    Of een variatie daar op.
    De 90 en 60 min. presets kan je gebruiken bij het afspelen van harde schijf.
    Let er dus even op of je bitrate voor een movie DVD niet te hoog staat.

Van FCP direkt via Compressor exporteren vind ik persoonlijk te link.
    Daar is al menig compressie op stuk gelopen…

Bijdrager
    Nanno

hoe schrijf jij de film dan wel weg?

Bijdrager
    Mattnh

Je exporteert de film vanuit FCP als QuickTime, current settings.
    Met animaties kan je groot gewin krijgen als je dat als 8-bit of 10-bit Uncompressed doet.
    Daar moet je HD-ruimte ook voor hebben.
    Bij 1984 was dat de enige manier om het ‘full-force’ netjes te houden.
    Deze files gooi je in Compressor of Bitvice (is echt wel beter).

Ik maak mijn eigen presets.
    Zo heb ik een One Pass, 5 MBps, Constant BitRate, als daar de ruimte voor is.
    Je kan dan minder tijd op de DVD kwijt. De files worden duidelijk groter.
    En ik heb een Two Pass, 4 – 7,5 MBps, Variable BitRate, voor de ‘overige’ films.

Bijdrager
    Nanno

Wat is er beter aan Bitvice?
    Is dat een vervanger voor Compressor?
    En is dat een programma waar je Mpeg mee maakt die ook in WMP af te spelen zijn?
    Ik zie regelmatig van mpeg filmpjes voorbij komen en vraag me nog steeds af hoe die gecodeerd zijn: ik heb flip4mac maar dan wordt het een wmv..)

Bijdrager
    Mattnh

Bitvice is vergelijkbaar programma als Compressor.
    Maar je kan hiermee vooral mpeg-2 encoderen.
    Met Compressor heb je nog wat meer mogelijkheden.
    Bitvice heeft alleen beter codecs.
    Films zullen er daardoor beter uitzien.
    Minder zichtbare compressie kenmerken en mooie de-interlacing.

Bijdrager
    bd

kan ik ook de m2v files die al zijn gemaakt weer in final cut brengen en opnieuw xporteren zoals hierboven staat ,want ik heb wegens ruimtegebrek heel wat files weg gedaan

bvd

Bijdrager
    Mattnh

Je kan met MPEG Streamclip het wel vanaf DVD terug converteren.
    Met de nodige kwaliteitsverlies, maar dat doet het niet slecht.

Bijdrager
    KR1275

Bijna altijd is de oorzaak hiervan het audio-bestand. Zet het om naar Dolby Digital (AC3) en het probleem is opgelost.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.