4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    elidepeli13

DVD Studio Pro: [opgelost]

Beste OMT’ers,

Ik probeer een film (.mov) te branden in DVD Studio Pro (Versie 4.2.2.). Wanneer ik de menu’s aan het maken ben encodeert de film in de achtergrond en ondertussen simuleer ik de film ook. Dan speelt de film vloeiend en goed af. Wanneer ik de film begin te branden, de film is dan al afgecodeerd, geeft DVDSP na een paar minuten de melding dat het is ‘gefaild’. In de log staat dit: *naam van de film*: invalid video asset.
    En dan is het branden mislukt…
    Vervolgens wanneer ik de film probeer af te spelen speelt hij alleen het geluid af en een stilstaand beeld!
    Ik weet me geen raad!
    Ik moet de film snel hebben gebrand en zou het erg fijn vinden als iemand de oplossing voor dit probleem heeft.

Eigenschappen van de film:

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Patrock

Ik had ook altijd problemen als ik een mov gebruik in DVDSPRO, daarom encodeer ik mijn filmpjes nu eerst in Compressor en voeg ze daarna pas toe in DVDSPRO. Ik gebruik daarvoor altijd de volgende settings:

Maar je kunt natuurlijk ook 120 of 150 minuten gebruiken als 90 niet genoeg is.

Bijdrager
    Triumph

Kjjk wat je in de asset hebt staan.
    Open die film in Quicktime en kijk (met command I) wat voor video formaat.
    Let of dit zuiver een mov is en geen andere codec verpakt in mov (b
    En zoals je bovenstaande gebruik compressor ipv DVD-SP voor berekenen.v. .h264)

Gooi er gewoon een map op ipv losse setting (maakt niet uit maar het is wat makkelijker.

Heb trouwens afgelopen weekend (vr en za) een Compressor/DVD SP cursus gevolgd bij Dalsheim in Leeuwarden.
    Heerlijk helder en begrijpelijk uitgelegd weet er nu goed mee om te gaan.

Bijdrager
    elidepeli13

En het is gelukt!
    Bedankt alletwee.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.