12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    sarasin

Dvd Studio Pro 3 “Chapter Skip forward” toevoegen

Nou heb ik in dvd studio Pro 3 een project gemaakt.. en dat is bijn naar mijn wensen, behalve dat als ik de dvd test je niet “chapter skip forward” kan doen. Ik hoop dat iemand snapt wat ik bedoel als ik zeg dat ik van de ene track naar de andere track wil kunnen voruit spoelen. Enfin mochten er nog meer gegevens nodig zijn dan hoor ik het wel. Bedankt alvast voor de moeite!

Bijdrager
    Outragemac

Je zult een “end jump” moeten instellen voor de laatste marker van die track, of voor de track zelf.
    Bedenk wel dat je vanaf de volgende track niet meer terug kunt “spoelen” naar de vorige track.

Bijdrager
    sarasin

ok dat ga ik proberen, bedankt!

Edit: Hmm dat heb ik volgens mij ingesteld, maar het werkt niet :cry:

hier even een iets betere uitleg denk ik:

Bijdrager
    Outragemac

vooruit spoelen in de simulator werkt nooit, alleen skippen naar markers. Dat geldt ook voor de bovenste knoppen van de “remote” van de simulator.

Bijdrager
    Triumph

Je kan echt redelijk veel doen met de bediening van ‘Remote Control’ Je moet dan een track selecteren en dan in General van het Track Inspector.
    De bediening vanuit de player vaan DVDSP en/of Apple DVD werken nou niet bepaald zoals op een DVD speler remote control, ga ook maar niet uit van hun bediening maar van je eigen remote control van je DVD speler.

ALs je chapter skip forward doet dan blijf je op de dezelfde track. Als je van de ene track naar de andere wil dan zul je terug naar een menu moeten. (iest anders is mij ook niet gelukt, lijkt me ook onlogisch om van de ene film naar een andere te springen)

Bijdrager
    sarasin

Nou het werkt allemaal niet :cry: wanneer ik de dvd brand kan ik niet naar het volgende hoofdstuk:( iemand enig idee hoe ik dat dan wel voormekaar krijg?

voorruitspoelen werkt wel.. maar naar volgende hoofdstuk niet..

het probleem ligt hem aan de hoofdstukken, hij heeft wel x aantal titels, maar niet x aantal hoofdstukken:(

[code:1:c4bebe018c]
    User action: Next chapter
    [/code:1:c4bebe018c]
    dit werkt dus niet

wie ow wie helpt mij uit de brand?

Bijdrager
    Outragemac

Ik begrijp echt niet wat je fout doet. ik heb het zonet gemaakt in een paar tellen.

Bedenk wel dat een actie die aan een marker hangt pas wordt uitgevoerd bij de daaropvolgende marker, of aan het eind van een track.
    Dus als je “end jump” bijv. aan marker 9 hangt, voert ie de actie pas uit zodra marker 10 wordt bereikt.
    Of, als marker 9 de laatste marker is op die track, dan voert ie de actie pas uit aan het einde van die track.

Plaats eens een marker aan het einde van de eerste track (1 seconde voor het einde)
    zet de end jump van die marker naar “dag2::Chapter 1”.
    Echt dit moet gewoon werken, ook in de simulator.

Bijdrager
    sarasin

sorry noob vraag: Hoe plaats ik een marker :oops: ?

dit kan misschien verheldering geven, ik denk dat je hier kan zien dat er wat fout zit:

http://manolo.macuser.nl/helpdvdsp3.jpg (330 kb)

[zie afbeelding: ik wil dus van dag 1 naar dag 2 naar dag 3 kunnen skippen.. ]

Ik hoop dat je me kunt helpen, ik heb het gevoel dat ik je het er niet makkelijker op maak :cry: .

bedankt voor de tot nu toe gedane moeite

Bijdrager
    Outragemac

Quite a “Noob” question indeed.. :sealed:
    Op de timeline van de track op de gewenste positie op “m” drukken.
    Dus gewoon zoals je een chapter aanmaakt.

ps: ik zie aan je tracks dat je dat nog nooit gedaan hebt.
    De “Chapter 1” marker is de default marker voor elke track.
    Dus gewoon scrollen met de afspeelknop op de timeline en “m” drukken
    of dubbelklikken op het tijdvenstertje boven de timeline, de gewenste tijd in geven, en dan op “m” drukken.

Bijdrager
    sarasin

GEWELDIG FANTASTISCH!! zeer bedankt! nu lijkt het erop dat het werkt

Dus ik plaats nu op iedere filmpje een marker zowel begin als eind, maar zie die afbeelding, kan ik niet die chapters van naam veranderen dat ze van track naar track gaan? in plaats van markers.

enfin zeer bedankt je hebt me uit de brand geholpen!

Bijdrager
    Outragemac

Natuurlijk kun je de namen veranderen.
    Ten eerste kun je een default naam instellen onder:
    Preferences
    de “Track” tab
    Marker Prefix (Root) Name: in het invoervoeld

Per marker kan ook : je doet dat in het venster in het invoerveld, net boven de plek waar je de end jump instelt .
    Wel een return geven na het intypen anders pakt ie hem niet.

enne: de tutorials of de manual of de ingebouwde help naslaan is echt geen schande

:wink:

ps: je hoeft niet per se een marker aan het eind van iedere track te zetten, dat kan ook op de track zelf.
    Zet de view linksboven van “Graphical” naar “Outline”
    Selecteer de track. en zet de end jump van die track naar de volgende track.
    Alleen zul je in de simulator moeten wachten tot hij aan het einde van de track komt voordat ie de jump kan maken. Maar met die extra marker aan het eind kun je wel snel even iets testen.

Bijdrager
    sarasin

ik heb echt manuals nagelezen, maar kon alleen wat vinden over FC Express/ Pro. Wat ik niet wist is dat het opgelost kon worden met markers.. maar goed, dankzij jouw hulp kom ik tenminste verder!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.