9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager

dvd studio pro 16:9

Ik krijg een menu van dvd studio pro niet in 16:9 aan de praat.
    Ik heb de instellingen in pref en inspector aangepast, maar nog steeds blijft de voorvertoning van DVD studio pro met een 4:3 scherm (en ook test dvd)

Heb ik ergens iets over het hoofd gezien ?

Bijdrager
    kevkoptel

Euh in de voorvertoning is het dan letterboxed of is het beeld uitgerekt naar 4:3?

Bijdrager

ik heb zowel het menu als de track in 16:9 letterbox gezet..
    alleen is het menu op tv kleiner dan de track

(de voorvertoning instelling heb ik inmiddels gevonden)

Maar mijn gebrand dvdke blijft niet goed in verhouding.

Bijdrager
    kevkoptel

De instellingen die ik meestal gebruik:

Menu > Display Mode: 16:9 Letterbox

En hier heb ik nog nooit problemen mee gehad… Als je de dvd mount in je mac en afspeelt met DVD-speler is het dan in orde? Heb je reeds op andere tv/dvd speler geprobeerd?

Bijdrager

nu heb ik het inderdaad zo ingesteld.
    op de cheap dvdplayer gaat alles goed. op de “dure versie” in combinatie met oude tv blijft het beeld vergroot ipv letterbox…
    maar ik kan niet meer doen dan deze instelling neem ik aan…

ps ander vraagje… Heb jij ook ervaring met verschil tussen gebrande en geperste dvd’s ?

Bijdrager
    kevkoptel

Niet direct. Ikzelf brand meestal mijn grotere dvd oplages in zo’n dvd robot.

Normaal is het enige verschil is dat je bij persen de mogelijkheid hebt om antikopieerbeveiligingen aan te brengen, wat je niet kan doen met gewone branders. Maar de echte details weet ik er niet van.

Om nog even op je 16:9 probleem terug te komen. Ga eens naar de setup menu van je dvd speler die het niet naar behoren toont en check de instellingen eens? (panscan, letterbox, etc)

Bijdrager

voorkeuren dvdstudio staan goed.
    menu staat goed
    track staat goed (letterboxed)

ik ga saven, opstarten en branden…

Bijdrager
    d_Stiny

Hallo,

het kan ook nog zo zijn dat er bij een duurdere DVDspeler de mogelijkheid is geforceerd op een bepaald beeldformaat uit te sturen.. controleer dus even of in het systeem-menu van je DVD-speler alles goed staat. je kan dan vaak kiezen tussen letterbox, pan-scan etc.

just $ 0.02

Joost

Bijdrager

Nu gaat alles goed.
    De dvd geeft mooi letterboxed weer op de 4:3 schermen en de verhoudingen zijn nu gelijk..

Mijn dank voor de hulp.

Na vele pogingen weet ik eigenlijk ook niet meer welke keer ik welke instellingen gebruikt heb…

Het ziet er nu goed uit.

Merci.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.