6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    sally

DVD spelers met JPEG ?

Dat zie je tegenwoordig vaak in advertenties voor dvd-spelers. Dat Jpeg slaat dan op een Picture-cd die je in Dvd speler, kan bekijken. Weet iemand wat zo’n picture cd eigenlijk is. Is er bijvoorbeeld Software voor de mac waarmee je een iPhoto library naar de PICT DISC indeling zou kunnen branden. (Een slag in de lucht met een natte vinger)

Bijdrager
    makelthedevil

Het zit standaard op de meeste dvdspelers….je zet foto’s op een dvd,en dan kan je scrollen tussen de foto’s….of je een voorstelling ervan kan maken….geen idee….

Bijdrager
    sally

Slide Shows op DVD voeg ik wel eens toe in iDVD (van iPhoto) maar volgens mij is zo’n Jpeg Picture Disc een cd-r, die in een dvd speler bekeken kan worden. Toch?

Moderator
    unSOUND

Ik denk dat het verschild per DVD speler, maar een aantal kunnen dus gewoon CDroms met folders lezen, dus je brand bijvoorbeeld CDrom met 3 mappen met foto’s, dan kun je die op je DVD speler map voor map bekijken.

Bijdrager
    makelthedevil

Ja hoe ik het gebruikt heb was het gewoon op een cdr ja

Bijdrager
    sally
    ”unSOUND”

Ik denk dat het verschild per DVD speler, maar een aantal kunnen dus gewoon CDroms met folders lezen, dus je brand bijvoorbeeld CDrom met 3 mappen met foto’s, dan kun je die op je DVD speler map voor map bekijken.

Lijkt me wel eens handig, hoewel ik het een beetje vreemd vind dat een dvd-speler een (Apple) computer data mappen indeling kan lezen.
    Het is dus zo simpel als gewoon een hybride cd’tje toasten en je photo’s op tv bekijken (?)

(overigens is de iPhoto mappen structuur dan waarschijnlijk te complex)

Hee bedankt allebei tot zover,

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.