11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    dimelot

dvd-speler voor imac rev. a

Als een goede vader leer ik mijn zoon (4jaar) nu al met een Mac te werken. Maar na wat te hebben gephotoshopt e.d. :P mag hij ook wel een dvd’tje kijken. Dat wil hij ook graag doen op zijn mac.
    Nu zou ik dat willen doen op 2 mogelijke manieren:
    1: de cd-r eruit halen en een dvd speler inbouwen….of
    2: bestaande dvd’s rippen en als quicktime willen laten afspelen op zijn mac

Nu vind ik dat oplossing 2 een tijdrovende manier is en uiteindelijk staat dat kleine harde schijfje snel vol. Dus ik wil eigenlijk voor oplossing 1 gaan.
    Dan kan hij gewoon elke dvd kijken die hij wilt en hoeft hij niet op pappa te wachten voordat hij ‘m geript heeft.

Nu is dus mijn vraag (en ik heb 16 pagina’s doorgekeken of het al een keer gevraagd is) of ik dit überhaubt wel kan doen.

Specificaties: iMac 233 mhz, rev. a, trayloading cd en 384 Mb RAM, 4gig hd

Bijdrager
    Liam

Niks pushen…
    Zelf uit laten zoeken…
    Als je nu te veel door z’n strot duwt stapt ie in groep 3 over op Windoze, wat ik je brom…..

Maar zonder gekkigheid, onder OS9 keken we ook DVD’s, dus daar zou het niet aan liggen, maar de performance van die 233Mhz kan natuurlijk wat minder zijn.
    Misschien een goed Indigo tweedehandsje? Ze gaan tegenwoordig al voor iets meer dan €300 heb ik gelezen.

Bijdrager
    Mr. Mac

Misschien is het handiger om een video cd te maken, met bijvoorbeeld toast 6.
    Ik ga morgen voor mijn kids een imac 266 mhz halen.

8)

Bijdrager
    Liam

Dat scheelt een slok op een borrel!

Bijdrager
    2manydjs

Het is volgens mij een dure grap om daar een trayloading dvd speler in te bouwen.
    Ik zou ergens een budget standalone DVD speler op de kop tikken voor 4 à 5 tientjes.
    Zelfs als je dan een tweedehands tv erbij moet halen ben je volgens mij goedkoper uit en het kijkt plezieriger op een tv dan op een iMac.

Is dit geen optie, kijk dan of je een externe USB DVD speler kan vinden.

Succes

Bijdrager
    dimelot
    ”2manydjs”

Het is volgens mij een dure grap om daar een trayloading dvd speler in te bouwen.
    Ik zou ergens een budget standalone DVD speler op de kop tikken voor 4 à 5 tientjes.
    Zelfs als je dan een tweedehands tv erbij moet halen ben je volgens mij goedkoper uit en het kijkt plezieriger op een tv dan op een iMac.

Is dit geen optie, kijk dan of je een externe USB DVD speler kan vinden.

Succes

Hij wilt graag achter die mac willen blijven zitten om dan die dvd te kijken.
    Maar waarom is het een dure grap, het inbouwen doe ik zelf, ik weet alleen niet of het kan. Het inbouwen is geen probleem, alleen ik weet niet of die mac die dvd-speler zal zien.

Bijdrager
    2manydjs

Ik heb eventjes gezocht op trayloading DVD’s voor de iMac’s, maar kan er zelfs geen vinden.
    Wel gewone cd-spelers en branders.
    Spelers vanaf 70 dollar tot 100 dollar.
    Branders vanaf 140 dollar.

Daarom ben ik bang dat het duur zal worden.
    Het inbouwen lijkt mij ook niet zo’n punt als je er een hebt gevonden.

Misschien een optie deze te verkopen en een iets duurdere tweedehands te kopen met dvd en firewire?

Succes ermee.

Bijdrager
    2manydjs

Misschien heb ik het mis;
    Op een oude prijslijst van http://www.compromise.nl/ kom ik een trayloading DVD speler van pioneer tegen voor 53 euro.
    Hij staat echter niet meer op hun site.

Bijdrager
    dimelot
    ”2manydjs”

Misschien heb ik het mis;
    Op een oude prijslijst van http://www.compromise.nl/ kom ik een trayloading DVD speler van pioneer tegen voor 53 euro.
    Hij staat echter niet meer op hun site.

Heb die prijslijst gedownload….daar staat dat het van 01-2004 is, dus lijkt me in iedergeval dat ze het wel hebben verkocht. Misschien hebben ze er nog wel een paar liggen. Dus ik ga ff maandag bellen met ze, en hopelijk hebben ze hem nog. Bedankt voor de moeite, ik laat het nog ff weten.

Bijdrager
    t-kom

ik weet niet of het na zo een tijd nog relevant is maar voor de servece manuals van je imac moet je hier maar eens kijken http://home.earthlink.net/~strahm_s/manuals.html
    daar staat presies in wat je moet doen om je cd drive te vervangen.

Bijdrager
    dimelot

He hartstikke leuk dat je nog reageer. Maar het is inderdaad niet meer zo relevant. Maar om je toch nog even te beantwoorden: het was niet zozeer het probleem hoe het moest, maar de dvd-drive uberhaubt kopen is een probleem.

Nogmaals bedankt voor je reactie.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.