7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Steff

DVD speler vervangen.

Weet iemand hoe je een DVD speler vervangt in een PowerMac G4 400Mhz? Ik heb er naar gekeken maar het is een extreme puzzel. Misschien dat iemand een handleiding heeft?

Bedankt!

Moderator
    unSOUND

Dat is helemaal niet zo moeilijk hoor…

Maak de klep open, dan zie je dat het blauwe paneel van de voorkant ( met daarachter de zip drive en de CD drive ) met 2 klipjes vast zit. Als je dat paneel los hebt, kun je de hele rail waar die 2 in zitten losmaken ( 1 schroefje, zit geloof ik onder de voeding ) en naar voren schuiven, zo de behuizing uit.

Bijdrager
    Steff

Héé prachtig! Ik zat gewoon aan de verkeerde kant te kloten met de voeding e.d. Erg bedankt unSOUND!

Bijdrager
    hansenonline

kan ik in een g4 elke dvd brander plaatsen, of moet het nog van een bepaald merk en type zijn?

Moderator
    unSOUND

Sinds Tiger en Leopard kan er eigenlijk elke brander wel in. Mocht OS X de drivers niet aan boord hebben, kun je altijd PatchBurn nog installeren. Ik ben nog geen brander tegengekomen die niet werkte…

Bijdrager
    hansenonline

dan zal ik een vriendin van mij blij maken met een nieuwe dvdbrander na de kerst.
    ze vind voor haar werk de g4 nog snel genoeg om niet iets nieuws te kopen.

Moderator
    unSOUND

Ikzelf heb laatst een LG en een ASUS brander in een G4 geplaatst, de LG beviel mij iets beter, dit vooral omdat hij een stuk stiller was dan de ASUS.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.