8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Rinik

dvd speler pakt niets meer

De dvd speler op mijn Imac pakt geen enkele DVD meer. Hij spuugt e vd zteeds weer uit. Gebrande, originele, muziek cd’s, het maakt niet uit.

Weet iemand wat hiermee te doen?

gr

Rini

Bijdrager
    KarelWillem

Weggooien en een nieuwe kopen?

Bijdrager
    KarelWillem

Nee… flauw.

Ik heb bij mijn vorige iMac eens dat euvel gehad.
    Na het draaien van een schoonmaak-cd draaide hij weer als een zonnetje.
    Dus, wie weet?!

Bijdrager
    Gijs Raggers

Welke iMac heb je? Bouwjaar?

Bijdrager
    DerAlte

Klinkt als het probleem dat ik heb met de superdrive in mijn iMac… Ik kreeg het advies om ‘m open te schroeven en er een nieuwe unit in te zetten. Heb ik nog niet gedaan, maar ik heb eventueel de service manual voor je.

Bijdrager
    Rinik

kan een schoonmaakcd proberen……….als ie die wel slikt natuurlijk……………

Een nieuwe dvd intern lijkt me wat veel moeite tenzij je zegt dat eruit en er weer in zetten een mogelijkheid is.

Lijkt erop dat het een nieuwe externe dvdspeler moet gaan worden

thx so far

Bijdrager
    Rinik

oj Gijs,

2005 en Imac G5

Bijdrager
    DerAlte
    ”KarelWillem”

Weggooien en een nieuwe kopen?

Ik heb nu eindelijk de bekende stoute schoenen (???) aangetrokken en bij MyCom een Asus dvd-writer gekocht. Daar begon men eerst nog over firmware en dat ie niet geschikt zou zijn voor de Mac. even om de hoek bij LJS (Apple Center) bij de TD nagevraagd en volgens hen zou het geen problemen opleveren. Daar raadden ze echter een Pioneer van 99 euro (exc. btw) aan, tegenover 40 euro voor de Asus. Uitgelegd dat het toch wel een erg groot prijsverschil is.
    Bij MyCom toch nog even gecontroleerd of het laadje nog afklikbaar was (dat was het) en vervolgens alles vervangen. Met een half uurtje was het voor elkaar.

Bedankt Ger, voor de manual die je stuurde!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.