13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    andre-nl

DVD speler niet goed meer maar moet OS X installeren

hoi allemaal,

mijn dvd speler die in de mabook zit is niet echt zuiver meer en wil de dvd niet lezen.
    maar ik wil/moet nieuwe os x installeren ik heb diverse dingen al geprobeerd maar niets werkt…

ik heb remote installatie geprobeerd maar ik krijg geen netwerk als ik “alt” key indruk op de macbook.
    als ik dat op mijn air doe dan kan ik kiezen draadloos of vast etc.. en werkt dit goed.
    toen heb ik de dvd op mijn externe hdd gezet maar ja als ik installatie aanklikt zegt “hij” dat het vanaf dvd moet.

iemand een tip want ik ben even radeloos:(

Grt
    A

Ps: ik zit te denken aan een externe dvd speler maar die heb ik niet .
    en als ik z’n lg ding koop van rond de 50 euro gaat die werken … ??

iemand een gouden tip ?

Bijdrager
    Koetjesreep

Ja dat gaat werken, maar vanaf een externe harde schijf moet het ook werken.
    Dit werkt via disk utility (schijfbeheer), je moet dan op de externe harde schijf klikken en kiezen voor restore.
    hier wat meer info.

Bijdrager
    frapo

Ik heb enkele dagen geleden hetzelfde geintje gehad. Heb een usb-stick met voldoende GB’s volgens deze methode bootable gemaakt. Vervolgens opstarten vanaf die stick, het installatieproces start, dmv schijfhulpprogramma de HD wissen en dan het installatieproces verder z’n werk verder laten doen.

Bijdrager
    andre-nl

hoi KR

naja opstarten met ALT toets vast en een usbstick met de installatieschijf er in in DMG formaat werkt niet.
    ik zie alleen de hdd met een pijltje er onder de usbstick komt er niet bij testaan.
    ik heb deze een format gegeven zo als aangegeven en de installatie disk als .dmg er opgezet.

Via schijfbeheer (schijfhulp programma) dat snap ik even niet.
    ik selecteer bij Bron de xxxx.dmg maar dan moe ik bij doel iets doen alleen er staat “u selecteert een doelschijf door deze uit de lijst aan de linkerkant te slepen”.
    Ik kan links aanklikken of slepen wat ik wil maar ik krijg niet de “macintosh HD” geselecteerd ?

wat doe ik verkeerd ?:cry:

A.

Bijdrager
    mekker

is het lensje niet vies?

mischien heb je hier iets aan.

Bijdrager
    Koetjesreep

Je moet ook niet de HD daar selecteren maar je usb stick. Dat is immers het doel station waar de installatie op moet komen.

Bijdrager
    andre-nl

@frapo.

als je bedoeld de inhoud van de DVD op een usbstick zetten (los)
    dat lukt niet ik krijg bij copieren er van een melding u heeft niet voldoende rechten.
    en dan stop het helaas… (snap daar ook echt niets van).

lijk wel dat alles tegen zit hier alle opties geprobeerd maar niets lijkt te werken.. :(

A.

Bijdrager
    Koetjesreep

lezen, doel is usb niet je HD.

Bijdrager
    frapo
    andre-nl op 27 maart 2011

@frapo.

als je bedoeld de inhoud van de DVD op een usbstick zetten (los)

dat lukt niet ik krijg bij copieren er van een melding u heeft niet voldoende rechten.

Heb je de DVD soms via het netwerk op je Mac gezet? Dat zou kunnen verklaren waarom je de melding mbt. “rechten etc.” krijgt.
    Probeer anders de usb-stick op een andere Mac bootable te maken en zoals Koetjesreep al zei, de bron is de DVD en het doel is de usb-stick. Met de HD heb je nu nog niets te maken. Eerst zorgen dat je een alternatief voor de Install-DVD hebt.

Sleutelbeheerder
    Night

Ik heb gewoon een kleine partitie aangemaakt op m’n backup disk waarop de uitgepakte .dmg staat. Werkt ook prima:)

Bijdrager
    SunKeeper

Even een bump:

Wat is het verschil tussen een .dmg en een uitgepakte .dmg?

Want ik dacht: als je een .dmg uitpakt krijg je een gemounte schijfkopie. Of zit ik nu fout?

Bijdrager
    imick

Een DMG is te vergelijken met een ISO ;). Het is gewoon een ‘placeholder’ voor een reeks bestanden, gewoon een gecomprimeerd bestand met daarin meerdere bestanden. Dit heeft een zip of rar bestand ook ;).

Wanneer je OS X wilt installeren via een USB HD, dan zal de DMG geheel ‘gerestored’ moeten worden op de USB device. Dit kan via Schijfhulpprogramma > Terugzetten

Bijdrager
    SunKeeper

Aha, bedankt voor de uitleg.:thumbsup:

Ik heb problemen met het installeren van Mac OS X op een iMac G5. Aangezien de topictitel hier de lading niet voldoende dekt, open ik graag een nieuw topic. {link wordt nog aangevuld}…

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.