6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Joenahh

DVD-speler herkent geen dvd van iDVD

Hey iedereen,

Ik loop een aantal dagen te kloten met het programma iDVD. Ik wil namelijk een .mov video (zelfgemaakt) branden op DVD en vervolgens afspelen op mijn dvd-speler thuis (aangesloten op tv). Maar elke keer herkent mijn dvd-speler de DVD niet. Er wordt dan vermeld: ‘Schijf wordt niet herkend’.

Het rare is echter dat de DVD-speler dit soort dvd’s (dvd+r) gewoon moet kunnen lezen. Dus iets gaat er niet goed in het brandproces ben ik bang. Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Fester

En als je de gebrande dvd in de mac stopt, kan je hem dan wel afspelen?

Bijdrager
    Raddie

Probeer eens iets langzamer te branden. En een dvd van een ander merk wil ook nog wel eens helpen. Duurder is niet altijd beter heb ik wel gemerkt.

Bijdrager
    janmarcelis

Heb ook dit probleem ontdekt. Media-speler herkent mijn DVD niet. Ziet hem als een lege schijf Maar ik de DVD wel in een gewone dvd speler afspelen.
    Ook ziet IDVD de in Imovie gemaakte films niet meer als losse projecten.
    APPLE heeft hier wel een steek laten vallen.

Geblokkeerd
    Bento
    Joenahh op 05 april 2013

Hey iedereen,

Ik loop een aantal dagen te kloten met het programma iDVD. Ik wil namelijk een .mov video (zelfgemaakt) branden op DVD en vervolgens afspelen op mijn dvd-speler thuis (aangesloten op tv). Maar elke keer herkent mijn dvd-speler de DVD niet. Er wordt dan vermeld: ‘Schijf wordt niet herkend’.

Het rare is echter dat de DVD-speler dit soort dvd’s (dvd+r) gewoon moet kunnen lezen. Dus iets gaat er niet goed in het brandproces ben ik bang. Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt!

Er staan wel een VIDEO_TS en een AUDIO_TS map op de DVD?

Bijdrager
    KarelWillem

iDVD is uit de collectie genomen, en wordt door Apple ook niet meer ondersteund.

Toen ik nog regelmatig DVD’s brandde (ruwweg in de vorige eeuw dus), was er nog regelmatig geworstel met DVD-R en DVD+R.

Speler A las alles, speler B alleen – en speler C alleen +, speler D geen rewritables, speler E alleen op 2x snelheid gebrand, en speler F las helemaal niets.
    Op die manier dus. Vreselijk. Ik mijd het als de pest nu.
    Heel af en toe wil iemand nog wel eens een DVD-tje, maar ik garandeer niets.;)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.