19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    rollercast

DVD Speler flipt

Heey allemaal

mijn dvd speler flipt stop er een cd in en de dvd speler maakt allemaal geluiden en dan spugt hij er weer uit,
    hij heeft het altijd gedaan weet iemand wat het is?

ik heb een macbook intel 13 inch is volgens mij de eerste serie.

Groet

Bijdrager
    lucschram

Is het je DVD speler die aangesloten is op je TV of de cd-reader in je MacBook?

Moderator
    Strifer

wellicht issie een beetje vies. probeer eens een schoonmaak cd/dvd. lukt dat niet, dan is het wellicht ernstiger (kapot bijvoorbeeld)

Bijdrager
    rollercast

als ik er een dvd in stop doet hij het wel maar met een cd werkt het niet heel erg raar
    @lucschram er staat duidelijk dat ik hem op mijn macbook heb?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Even voor de duidelijkheid:
    Het gaat dus om een DVD speler die aangesloten is op de MacBook?
    Zo ja: dan is dit het verkeerde forum want een DVD speler is geen Mac… :slant:

Zo niet:
    Een CD wordt ook niet gebruikt door de DVD speler (het programma dus) , maar door de Finder.
    Het feit dat de CD er uit komt heeft dus niets met de DVD player te maken maar met de Finder.
    Wat staat er op die CD dan?
    Zoals al gezegd: het kan een kwestie van vuil zijn, of een beschadiging.

Bijdrager
    rollercast

Waarom moet het aktijd zo moeilijk op dit forum?
    Geef normaal antwoord op mijn vraag
    het staat duidelijk bij hardware, alleen ben ik vergeten
    Er intern bij te zetten xd

Het is een muziek cd maar alle type cds doen het niet
    En dvds wel

Groet
    Laurens

Bijdrager
    KarelWillem
    hendrik op 23 april 2011

Even voor de duidelijkheid …
    Een CD wordt ook niet gebruikt door de DVD speler (het programma dus), maar door de Finder….

De DVD-speler is hardware.
    DVD-speler is software.
    Finder (niet de Finder) is software.

Een CD of DVD stop je dus in de DVD-speler, om het misschien af te laten spelen door DVD-speler.

Maak het niet onduidelijker dan het al was.:wink:

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ja het is goed hoor, maar ik vond dit erg onduidelijk.
    @KW: Je “werkt in de Finder” en niet “werk in Finder” om maar wat te noemen… :innocent:

@rollercast:
    De sleuf in een Mac is géén DVD speler, maar een superdrive! Dáár komt de verwarring vandaan.

Als wat voor speler dan ook nog wel DVD’s leest maar plotseling geen CD’s meer terwijl dat wel zou moeten wordt het toch erg lastig om te verklaren waarom. Het kan dan om maar wat te noemen geen vuil zijn.
    Ik wil je graag helpen maar hier moet je wel een technicus voor zijn lijkt mij…

p.s: al een keertje opgestart? Het inlezen van dit soort media is een combinatie van hard en software. Een herstart kan dus helpen…

Bijdrager
    KarelWillem
    hendrik op 23 april 2011

…@KW: Je “werkt in de Finder” en niet “werk in Finder” om maar wat te noemen… :innocent:..

Je ‘werkt in Finder‘.

Finder is een programma.

Je werkt ook niet in ‘de Pages’, ‘de Word’, of ‘de Garageband’.

Bijdrager
    lucschram
    rollercast op 23 april 2011

als ik er een dvd in stop doet hij het wel maar met een cd werkt het niet heel erg raar

@lucschram er staat duidelijk dat ik hem op mijn macbook heb?

Nouja er staat DVD-speler dus raak ik en beetje in de war.

Bijdrager
    lucschram

Ik weet het niet, ga naar een APR en laat het zien (dus de MacBook meenemen) zij weten wellicht een antwoord. Ik denk persoonlijk dat hij kapot is.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    KarelWillem op 23 april 2011
    hendrik op 23 april 2011

…@KW: Je “werkt in de Finder” en niet “werk in Finder” om maar wat te noemen… :innocent:..

Je \’werkt in Finder\’.

Finder is een programma.

Je werkt ook niet in \’de Pages\’, \’de Word\’, of \’de Garageband\’.

Ga jij dan even de Wiki editen KarelWilem, want dan staat het daar verkeerd:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Finder
    http://nl.wikipedia.org/wiki/GarageBand
    In het Engels:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Finder_%28software%29
    http://en.wikipedia.org/wiki/GarageBand
    Of dit: http://www.apple.com/macosx/what-is-macosx/dock-and-finder.html

Je zegt inderdaad gewoon ‘Pages’, ‘Garageband’, ‘Photoshop’ etc. maar in het geval van “dat andere programma” is het toch echt “de Finder”…:cool:

Bijdrager
    KarelWillem

Daar staat het dan inderdaad verkeerd.:lol:

Moderator
    Strifer

ik weet het niet hoor, maar ik heb niet moeilijk gedaan en waarschijnlijk het juiste antwoord gegeven (of in ieder geval een duw in de juiste richting). wanneer een van de twee (dvd of cd) het niet goed doet in de speler/superdrive van de macbook, dan is ie waarschijnlijk vies. dus probeer voor een paar euro eerst even zo’n schoonmaak dvd/cd. zo heb ik de mijne ook weer werkend gekregen op mijn oude macbook pro nadat een van de twee (ik dacht cd) het niet meer deed (of eigenlijk: hij wilde ‘m niet meer pakken).

lukt dat niet, dan zou ik even langs een apr gaan om te kijken wat er wellicht aan kapot is.

Bijdrager
    lucschram

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord van een schoonmaak cd:P

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ze bestaan anders al jaren hoor. Ik heb er vroeger een gehad voor mijn DENON cd-speler.

Nu moet ik er ook even bij zeggen dat ik de superdrive van mijn oude G5 PowerMac die ±6 jaar gebruikt is, nog nooit heb schoongemaakt en dat het zelden voor kwam dat een CD / DVD waarvan ik wist dat het altijd had gewerkt het plotseling niet meer deed… (Er loopt bij mij een kat rond, dus extra haren enzo daar heb ik wel last van)
    In de meeste zo niet alle gevallen lag het dus ook aan de media of software en niet aan de superdrive zelf.

Bijdrager
    lucschram

Ik heb nooit last gehad dat mijn cd-drive kapot is of vuil is…

Bijdrager
    Sascha
    KarelWillem op 23 april 2011

Je werkt ook niet in ‘de Pages’, ‘de Word’, of ‘de Garageband’.

Dat klopt. Maar je werkt wel in ‘de garage’.

Bijdrager
    KarelWillem

Nee. Dat laat ik doen.

De Garage is een voorwerp/object/gebouw.

‘La Garage’ is een naam. Je werkt dan niet in ‘de La Garage’.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.