6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    kontol besar

dvd schijfje komt er niet meer uit

hoi allemaal,

mijn macbook is van de tafel gevallen en nu heb ik een groot probleem, het dvd schijfje wilt er niet meer uit. je hoort hem draaien, na enige tijd krijg ik de melding dat er een schijfje erin zit en welk programma je wilt gebruiken. als ik dan op uitwerpen klik hoor je wel het geluid dat hij gaat uitwerpen maar dan pakt hij hem weer en gaat dan weer opnieuw beginnen met lezen. weet iemand een tip om hem er alsnog uit te krijgen of moet de macbook hiervoor open gesleuteld worden.

Bijdrager
    Oppie

Doe eens ‘Zoek’, want je bent zeker niet de eerste met deze vraag, dus alle scenario’s zijn al voorbij gekomen.
    Een tipje van de sluier: 1- opstarten met de muisknop ingedrukt houdend.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Als je opstart met de (linker) muisknop ingedrukt zou de DVD er uit moeten komen. Zo niet dan lijkt het er op dat er iets verbogen is waardoor de DVD ergens tegen aan stoot.

Goh hoe kom je er op oppie….:wink:

Bijdrager
    kontol besar

hij loopt ergens tegenaan, lijkt wel een soort schuifje wat telkens ervoor schuift. maar is het misschien om deze brander uit te schakkelen, ik gebruik deze bijna toch nooit

Bijdrager
    sedikit

@grote kont-kontol besar, Oppie bilang omong kosong! Niks “tipje van de sluier” :lol::
    DiscEject
    http://www.macupdate.com/app/mac/33099/disceject
    Dat programmaatje vat dit samen:
    CD/DVD verwijderen e.d.Type in Terminal :
    drutil eject
    of
    drutil tray open
    of
    drutil tray close

Geblokkeerd
    Anoniem

En anders…

* Laptop herstarten
    * Alt ingedrukt houden
    * Wacht tot het boot selectie scherm er is
    * Wacht tot de DVD stil staat
    * Neem een visite kaartje en vouw’m dubbel
    * Steek visitekaartje als een tang in de DVD drive. De ene flap boven en de andere onder de disk
    * Duw op eject en trek met de “tang”.

Goede kans dat de opening van je DVD drive is verbogen. Dan komt ie er niet meer uit. Heeft m’n vrouw ook met d’r Alu Macbook. Daar is de opening verbogen, puur door het herhaaldelijk optillen van de laptop aan die zijkant.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.