8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    nookie

DVD -RW rare foutmelding in Toast

Dag maccers, ik heb 5-pack dvd -rw gekocht.
    Das handig dacht ik om in huis te hebben.
    Nu krijg ik een error in Toast.

http://img252.imageshack.us/img252/8484/probleemac2.jpg

Type TDK 4x speed single sided, gewoon wat ik ook gebruik als normale writables, maar dan rewritable.

Nu staan er als dvd pictootjes rechtsboven op de hoes, het normale DVD RW logo maar ook een wit rechthoekje met zwart kaderlijntje met RW in cursief en een 2 in zwart blokje.

Is dat een ander soort rewritable dan de normale??
    Dus kortom, hier ook weer andere soorten in??

Nookie.

offtopic: hoe plaats ik rechtstreeks een afbeelding in topics??
    Krijg het maar niet voor elkaar…………

Bijdrager
    Marius1976

Dat probleem heb ik ook wel eens (gehad).

Het kan diverse oorzaken hebben.

1) je drive heeft het niet zo op die schijfjes, en dan heb ik het dus niet over het soort, maar over het merk. Het kan best zijn, dat deze serie van TDK die je hebt, het niet lekker doen in je drive.

2) je hebt een antivirus programma lopen. Ik had norton antivirus op m’n mac, en die bleek bij mij de boosdoener te zijn. Door voortdurend alles te scannen tijdens het branden ontstond er (denk ik?) een soort timeout ofzo, waardoor ik die error kreeg. (het valt niet mee om norton van je computer af te krijgen)

er zijn nog meer oorzaken te noemen, maar dit zijn de meest voor de hand liggende.

Wat betreft het plaatsen van een image gebruik dan Zou moeten werken toch?

Je hebt deze problemen trouwens zeker met een superdrive? Ik heb er ook veel last van gehad, en ben overgestapt op een lacie externe DVD burner. Ideaal ding. Nooit meer gezeik.

Groet,
    Marius

Sleutelbeheerder
    Night
    Bijdrager
    nookie

Een virusprogramma heb ik echt nog nooit op de een apple gezet, overbodige luxe………
    En zelfs door Symantec gezegd dat het voor de applke overbodig is om een virusproramma te gebruiken.

Maar goed, wel erg vervelend als je schijfjes koopt en ze werken niet.
    Je moet toch eerst de verpakking open maken om ze te testen.
    Een dvd rw zijn nou niet echt de goedkoopste.

Wie heeft dezelfde brander als ik en wie weet welke dvd -rw er goed voor zijn.

Ik kan wel alle merken gaan kopen, maar daar zit ik niet op te wachten.

Off-topic: Als ik de reply van NIGHT citeer, dan kan ik heel mooi de url van het plaatje kopieren met de erachter, maar dan komt hij nog steeds niet bij mij in beeld in mijn topic.

Bij jouw reply Marius, in deze zin ”Wat betreft het plaatsen van een image gebruik dan Zou moeten werken toch?” tussen ”dan” en ”Zou” krijg ik een vraagtekentje?

Bijdrager
    rastabob

hmm, RW-2 of zo?

dat is nieuw voor me, maar als ik nu op mijn eigen RW-tjes kijk, dan staat daar inderdaad op de disk zelf: DVD+RW Ver.1.2 1x 4x

wat staat er bij jou? kan ie soms alleen op 4x gebrand worden? Dat ondersteunen lang niet alle branders nog

Bijdrager
    nookie

Onder het gewone dvd logo staat deze dus ook:

[URL=http://imageshack.us][IMG]http://img232.imageshack.us/img232/1488/rw2pr9.jpg[/IMG][/URL]

Zien jullie deze afbeelding direct in de topic trouwens?? Zo nee, wat klopt er niet aan deze url dan??

En een dvd waar 4x speed op staat, die kan je toch altijd ook 1 of 2x speed branden, dat moet toch niet uitmaken dacht ik??

Bijdrager
    rastabob

tja, die 2 heb ik nog niet eerder gezien,

een 4 x kun je niet op 1x branden volgens mij, alleen 2x en 4x

Welke dvd-rw het beste werken met jouw brander? ik heb jouw type brander op mijn werk, en ik heb nog nooit een dvd-rw gehad die het niet deed. Dus het maakt weinig uit. Mits de snelheden van de dvd-rw en de brander overeenkomen
    Merken zeggen ook weer niet alles, ze werken met verschillende producenten, het gaat vooral om de mediacode.
    ik koop altijd bij Nierle.com, je kunt van ieder type de mediacode zien, en kijken wat de ervaringen zijn met dat type.

Bijdrager
    nookie

Hij stond op: BEST met branden, dus 1x speed pakt hij dan niet natuurlijk.
    Wat ik nog kan doen is hem echt op 4x speed zetten, dat had ik nog niet geprobeerd.

Vreemde zaak blijf ik het vinden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.