6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    RPGboy

dvd-rw opnieuw beschrijven

Ik had thuis een paar dvd rw’s liggen, voor een backup, maar met toast en de brandmap werden ze gewoon onbruikbaar, alles stond er wel op, maar ik kon het daarna niet aanpassen, en dat moet toch kunnen bij een rw??!!

ik heb ook bij toast gezorgd dat close disk en verify data niet aan stond, maar toch heb niet voldoende bevoegdheden over de dvd om de backup te overschrijven met een nieuwe…

ik zal wel een instelling fout hebben staan ofzo??!!

Bijdrager
    TRML

Je kan ook niets overschrijven, je moet een RW eerst helemaal leeg maken voordat je er iets nieuws op kan zetten. Hij is dus wel RW maar voor de gehele disk ineens, je kan niet een bestandje weghalen en of vervangen, de hele disk of niets.

Bijdrager
    RPGboy

je moet hem dus opnieuw formatteren?? hoe doe je dat??:D iig bedankt, betekent dat ik de dvd’s niet vern… heb

edit: k moet in schijfhulpprogramma, THANX ik wist niet meer wat ik moest doen… ben er echt blij mee…

Bijdrager
    KR1275

Doe de RW in je drive.
    Ga in het Finder-menu naar Ga en open Hulpprogramma’s (deze map zit ook in je map Programma’s).
    Open Schijfhulpprogramma
    Wacht even tot hij alle schijven heeft gevonden en selekteer dan je RW
    Klik ergens rechts op menu Wissen en … voilĂ .

Bijdrager
    Dick de Roos

Of in Toast: Erase.
    Je kunt dan kiezen voor snel (alleen Toast gebruiken) of gewoon. Dat laatste duurt even.
    En je kunt weer verder. :)

Bijdrager
    RPGboy

thanx all!

maarre als je een gewone dvd-r niet close disk en ook niet verify data doet, kan je hem dan ook opnieuw formateren??!!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.