13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    Helena van Troje

DVD-RW gedeeltelijk wissen. Schijfhulpprogramma helpt niet

Hallo,

ik heb een dvd gekregen waar 2 items (video’s) op staan.

Het eerste item wil ik kopiëren voor een familielid die hierin is geïnteresseerd (familiefilmpje)

IK heb de dvd op mijn pc gezet (iso-bestand) en de dvd met een dvd-rw opnieuw gekopieerd. Dat is gelukt.
    Nu wil ik het tweede item dat ik via de eerste dvd meegekregen heb wissen Dat lukt helaas niet met schijfhulpproramma. Ik kan ” wissen” niet selecteren. Het blijft grijs.
    Ik kan natuurlijk wel de hele schijf wissen via  de dvd zelf (venster: “wis de gehele schijf”), maar dat is uiteraard niet de bedoeling.

Ik heb de apple usb super drive

Weet misschien iemand een andere mogelijkheid?

Bij voorbaat dank

Helena

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Kopieer de bestanden die je wél over wilt zetten naar je harde schijf en brand dan een DVD alleen daarmee.

Bijdrager
    Helena van Troje

Beste Jakko,

Bedankt voor de snelle respons

Via de Dvd kan ik de bestanden helaas niet overzetten.

Ik zie wel de twee bestanden, kan een van de twee ook selecteren, maar bij menu “dvd-speler” blijft na selectie knippen, kopiëren en plakken en verwijderen irritant grijs.

Misschien heb je nog een idee?

Helena

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Heb je het over een video-DVD of een gegevens-DVD? Ik ging uit van die tweede: een DVD met gewoon twee bestanden erop (dat toevallig films zijn), en dan zou het eenvoudig genoeg moeten zijn om er gewoon eentje te kopiëren naar de harde schijf en dan op een andere DVD te branden. Als het gaat om een video-DVD, die af te spelen is in een DVD-speler, dan zou ik het helaas niet weten.

Bijdrager
    Helena van Troje

Nee, het gaat om een video-bestand.

Degene van wie ik de DVD heb gekregen heeft er een potje van gemaakt.
    Het enige wat ik nog kon doen is converteren naar een iso bestand.
    Maar toen hield het op!

Helaas, het schijnt niet te lukken.

Dank voor het meedenken.

Bijdrager
    nnsa

Als de disc op de desktop wordt gemound, dan is het altijd mogelijk om de inhoud naar je desktop te slepen of te halen, desnoods met een dvd-ripper programma). Daarna kan deze content via een Video-converter programma worden omgezet naar een afspeelbare Video.

Moderator
    Night
    1. Heb je de DVD nog? Zo ja, wat staat er op? (maak een schermafbeelding van het geopende Finder venster)
    2. Heb je alleen nog de ISO fil? Een ISO file is – net als een .DMG bestand gewoon een ingepakte kopie van de DVD. Deze kun je ‘mounten’ op de desktop. Gaan we weer terug naar vraag 1.

Bijdrager
    Helena van Troje

Ik heb beiden nog.

Bij deze de schermafbeelding
    Het gaat op no 2 die ik geselecteerd heb, maar niet kan verwijderen.Dank Night, voor het meedenken.

Bijdrager
    Helena van Troje

Ik heb beiden nog.

Bij deze de schermafbeelding
    Het gaat op no 2 die ik geselecteerd heb, maar niet kan verwijderen.Dank Night, voor het meedenken.

Bijdrager
    TheBigZ

Het kan aan mij liggen, maar ik zie alleen maar grijze vlakken (geen screenshots).

Bijdrager
    Helena van Troje

Oeps….ging iets mis. Nog een keer…..

Helaas, wat ik ook probeer. De afbeelding blijft grijs.

Hier een beschrijving:
    De achtergrond is heel lichtblauw

Op het blad staat:

– DVD (=rondje) en daarnaast Title Menu

Eronder lijnen
    Op de eerste twee lijnen het volgende:

– 1.    0.00 (1H18M) L2                            1.1.                            1.1

– 2.   0.00 (0H46M) L2                           1.1.                           Kader met pijltje omhoog

–                                                                                                       Kader met pijltje omlaag

–                                                                                                        Kader met exit

Bijdrager
    TheBigZ

Je kunt je screenshot ook uploaden naar

https://www.imgur.com

en die link hier plaatsen.

Bijdrager
    Helena van Troje

Hm,TheBigZ

De screenshot werkt bij deze dvd gewoon niet goed. Ik krijg grijs scherm op mijn pc (bureaublad).
    Het beeld van deze DVD is wel erg vaag, heel lichtblauw. Wellicht pakt de camera de kleur niet goed.
    Ik heb een foto gemaakt van een andere afbeelding en dat werkt wel.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.