12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    bart1971

DVD rippen: menu behouden?

Is er een programma waarmee je het originele menu van de DVD tijdens het rippen kunt behouden (zodat je bijvoorbeeld wel het bonus materiaal eraf kunt halen maar het menu laat staan)? Ik weet da er een optie voor bestaat in MactheRipper maar die optie werkt vaker niet dan wel..

Bijdrager
    rvanheukelum

– De DVD afspelen met Apple’s DVD speler
    (gewoon een paar seconden van de eerste scene … voor de code)
    – DVD BACKUP (van disc naar schijf … gebruikt hier de in de cache opgeslagen code)
    – DVD 2oneX (VIDEO_TS comprimeren naar kleinere grootte, talen eruit halen, etc.)
    – DVD Imager (.img-file maken van VIDEO_TS)
    – Apple Schijfhulp (.img-file branden op DVD-R schijf)

Zo blijft de DVD compleet in stand, incl. extra’s, menu, etc. Prima kwaliteit, echt.

Bijdrager
    computer space

Met MacTheRipper laat je eerst in een keer alles van de DVD op je HD zetten (zonder DVD-player cache oid), inclusief de optie om regiocodes te wissen (zitten trouwens bijna nergens meer op!). Ik zou dit programma dus zeker gebruiken!
    Vervolgens gebruik je juist DVD2oneX om naar believen onderdelen zoals geluidssporen weg te halen, of gewoon alles samen te persen voor 1 single layer DVD.

”R_van_Heukelum”

– DVD Imager (.img-file maken van VIDEO_TS)

DVD2OneX kan ook direct een image maken, maar dat is niet nodig. Met Toast kan je de VIDEO_TS map die ontstaat direct op een DVD-ROM UDF bakken. Werkt uitstekend. Hoef je niet nog meer Gb harddisk in een tijdrovende klus te laten vullen, voordat je gaat branden.
    Ik ben trouwens blij dat je juist de optie hebt om de menu’s eruit te slopen. Heb je geen eindeloze intro, taalselectie etc. Gewoon het resultaat in de DVD-speler en filmpje kijken, net alsof je een CD opzet.
    O ja, deze procedure is natuurlijk bedoeld voor de eigen thuiskopie!

Bijdrager
    olbo

Hoort dit niet meer thuis bij ‘videobewerking’? Of ben ik gek?

Bijdrager
    macbos

Waarschijnlijk wil je bij bijvoorbeeld een ntsc dvd nederlandse ondertiteling toevoegen….hier is voor zoveer ik weet geen software voor op de mac.

Bijdrager
    Hans de Bijl
    Bijdrager
    Woziak

MyDVDedit is een mooi progje om je video_ts folder te editten.

Bijdrager
    Woziak
    ”Martiniman”

… optie om regiocodes te wissen (zitten trouwens bijna nergens meer op!)…

In tegendeel, volgens mij zit op bijna elke commerciele DVD (vooral films) een regio-code. :?

Bijdrager
    Q4

Het programma wat je zoekt, heet FastDVDcopy.
    Doet precies wat je verlangt. Het menu wordt meegenomen, maar de extra’s kunnen eventueel weggelaten worden. Ook kun je talen uit en inschakelen zoals je dat ook bij DVD2oneX kan.

Als je FastDVDcopy gebruikt heb je ook geen Mactheripper of DVDbackup of toast meer nodig.
    Het programma verzogt nl alle 3 de stappen, dus rippen, omrekenen naar single layer en branden.

Aanradertje

Bijdrager
    bart1971

Bedankt iedereen voor de informatie. Ga het allemaal eens op m’n gemak bekijken. Ik weet zeker dat ik er wat aan heb!!:lol:

Bijdrager
    computer space
    ”Woziak”
    ”Martiniman”

… optie om regiocodes te wissen (zitten trouwens bijna nergens meer op!)…

In tegendeel, volgens mij zit op bijna elke commerciele DVD (vooral films) een regio-code. :?

Mac The Ripper heeft tot nu toe pas bij 1 film een regiocode moeten verwijderen. Het staat wel op de doos, maar in praktijk vind MTR er bijna nooit een.

Bijdrager
    Hans de Bijl

MTR verwijdert de code niet. Regiocodevrij wil zeggen dat ie alle andere regiocode’s toevoegd.

Je ziet dat gebeuren in het ‘mainvenster’

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.