26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:
    Bijdrager
    Potus.nl

DVD rippen issues issues issues

Goed, gisteren met dank aan de geweldige sticky over Video rippen en omzetten (hulde aan UnSound), lekker aan de slag gegaan.

Begon prima, DVDbackup liep goed, MactheRipper ook. Handbrake ook lekker. Al moest ik even een knop omzetten in m’n kop dat ik afleveringen per aflevering ging omzetten en geen menustructuur van de DVD kon behouden (voor Apple TV).

Maar gisterenavond begon het gedoe: MactheRipper ripte met issues, DVDBackup gaf errors.
    Nu crasht MactheRipper consequent bij elke geprobeerde DVD….

Iemand hulp? hardwaresettings ofzo?

Info:
    – Macbook met Superdrive
    – MactheRipper 3.0
    – DVDbackup 1.3
    – te rippen DVDs zijn allemaal legaal, gloednieuw en blijven in m’n eigendom (Rippen is voor Apple TV beneden, LaCie mediaHD boven en eee pc van m’n vrouw onderweg).

Kortom, om met Bert Visser te spreken: Wheeeelp!

Bijdrager
    awi

het zou kunnen dat deze applicaties moeite met leopard hebben als dat je OS is

Bijdrager
    Potus.nl
    ”awi”

het zou kunnen dat deze applicaties moeite met leopard hebben als dat je OS is

Leopard draait idd op mijn macbook.

Zijn er wellicht alternatieve progs die wel Leopard-ready zijn?

Bijdrager
    awi

handbrake bestaat wel in een leopard versie, van de andere apps weet ik het zo niet

Bijdrager
    appletjesfris

Het is gewoon een probleem om dvd’s te rippen op een Mac.
    Maar probeer eens fairmount misschien dat deze wel werkt.

http://www.metakine.com/products/fairmount/

Bijdrager
    awi

handbrake kan wel sommige eenvoudige dvd-protectie opheffen

Bijdrager
    Potus.nl

thx so far

-handbrake geeft (nog) geen problemen
    – fairmount mount de DVD wel (na een tijdje), maar het drag ’n drop ziet er niet goed uit… Hij was aan het overzetten en is nu al minutenlang bezig met ‘calculating’ zonder enige progressie… De Superdrive is ook maar gestopt met blazen…

thx so far, maar kan het geen succes noemen…

Ligt het aan de hardware of Mac OS?? Moet ik dan echt naar iemand met een windows bak om te rippen? Wa’n afgang zou dat zijn…

Bijdrager
    awi

ripitapp.com

hier is een app te vinden die claimt eenvoudig te zijn en protectie weg te halen, zie feedback hoofdstuk.

niet gratis, maar ook niet duur

Bijdrager
    Potus.nl
    ”awi”

ripitapp.com

hier is een app te vinden die claimt eenvoudig te zijn en protectie weg te halen, zie feedback hoofdstuk.

niet gratis, maar ook niet duur

Thx, ben nu aan het proberen…
    Hij is, na een trage start, iets aan het doen..
    Zegt wel dat het meer dan een uur gaat duren, maar goed, ik post straks wel het resultaat…

Bijdrager
    Potus.nl

Een goed uur later: een hele video_TS map vol.
    Rippen lijkt gelukt met ripitapp, maar de map doet niks.
    VLC speelt ‘m niet af.
    Handbrake herkent ‘m niet als valid source…

Bijdrager
    KarelWillem

Ik gebruik al maanden ‘DVD Ripper for Mac’.

Een typische Windos-port van een alles-in-een programma.
    Maar erg goed werkend.

Minder geschikt om een DVD-kopie van een DVD te maken, maar verder voor elk ander doeleinde uiterst geschikt.

Ik moet de eerste DVD nog tegenkomen die niet goed door dit programma werd afgewerkt.

Bijdrager
    Potus.nl

goh, het is gelukt…

Ben alleen bang dat ik dom ben geweest…

Bij de geslaagde poging waren 2 dingen anders:
    – ik had nog maar eens een oude versie van MactheRipper gedownload (2.6.6)
    – bij het checken of de DVD het uberhaupt doet, vroeg de Mac iets over ‘switchen tussen regio’s’……. Dat maar gedaan…

Als het dat laatste was, ben ik knap stom bezig geweest…
    Al lijkt het me niet handig dat de DVD-regio mee moet switchen bij rippen… Uit het windows-tijdperk kan ik me herinneren dat je juist ripte om niet te hoeven switchen….

Bijdrager
    Misja

Let wel op Potus, je kan de regio maar vijf keer wisselen, daarna zit ie vast in de laatst gebruikte regio!

Bijdrager
    Potus.nl
    ”Misja”

Let wel op Potus, je kan de regio maar vijf keer wisselen, daarna zit ie vast in de laatst gebruikte regio!

Psies… vandaar dat ik dacht dat Rippen dat kon omzeilen..
    Die rip-apps verwijderen de regio-codering, maar dat helpt weinig als je om te rippen eerst je regio moet switchen…

Mag het nu nog 3 keer doen. Zal m’n DVD collectie dan maar eerst organiseren op regio, voor ik ga rippen… Eerst alle regio 2’s, dan de 1’s….

Bijdrager
    Zenn

Fairmount + DVDRemaster werkt altijd heel goed voor mij :) !

http://www.mediafire.com/download.php?ze1wmn32myw
    (als de link niet werkt –> PM)

Moderator
    unSOUND

Voor het regio-verhaal heb ik 2 drives, de ene voor regio 1, en de andere voor regio 2. Overigens zou het niet eens uit moeten maken welke regio de DVD is, maar dan moet je in de systeemvoorkeuren wel aangeven dat DVD’s genegeerd worden ( systeemvoorkeuren > CD’s en DVD’s )

Overigens is de Sticky over rippen een beetje verouderd, ik ga binnenkort samen met Yaris een aantal Stickies updaten, dit omdat ik zelf niet meer kan schrijven in gesloten topics aangezien ik geen mod meer ben.

Gekke is dat op dit moment ik nog de minste problemen heb met het oudste programma, namelijk OSEX, wat nota bene niet eens Universal is. Die ript nog steeds DVD’s waar menig ander programma het laat afweten. En anders gebruik ik versie 3 van Mac the Ripper.

Bijdrager
    sven-

Wanneer gaan ze die versie 3.0 van MTR een keertje officieel uitbrengen? Ik gebruik hem zelf en het werkt prima hoor, daar niet van, maar op de site van MTR staat 3.0 nog steeds in bèta fase.

Moderator
    unSOUND

Volgens mij is het project gecancelled, en komt er dus niks meer aan updates.

Bijdrager
    sven-

Zou wel balen zijn zeg, ik gebruik Mac The Ripper nog altijd met veel plezier. Het is een fijn en simpel stukje software.

Moderator
    unSOUND

Er komt nog heel af en toe een kleine update, maar de laatste 2 jaar is er eigenlijk weinig spectaculairs gebeurd. Zoals op de site te lezen is is het programma het werk van 1 enkele student die veel te weinig tijd heeft…

Bijdrager
    iMous
    ”KarelWillem”

Ik gebruik al maanden ‘DVD Ripper for Mac’.

Een typische Windos-port van een alles-in-een programma.
    Maar erg goed werkend.

Minder geschikt om een DVD-kopie van een DVD te maken, maar verder voor elk ander doeleinde uiterst geschikt.

Ik moet de eerste DVD nog tegenkomen die niet goed door dit programma werd afgewerkt.

Misschien een URL hiervoor? Via Google krijg ik alleen maar crappy sites

Bijdrager
    KarelWillem

Dan kijk je toch niet heel erg goed.

Op de eerste de beste pagina:
    http://www.xilisoft.com/dvd-ripper-mac.html

Bijdrager
    iMous

Stond bij mij onderaan bij de resultaten in google:?

Thanks!

Bijdrager
    sven-

4e resultaat bij mij.

Bijdrager
    Genelec

Het is voor mij al weer een tijdje geleden dat ik Mactheripper heb gebruikt. Vraagje: als ik de film naar mijn iPod wil hebben moet hij eerst toch door iSquint (deze bestaat niet meer) of is daar nu juist handbrake voor??

Bijdrager
    sven-

DVD film naar iPod kan in 1 keer door gebruik te maken van HandBrake (evt. met tussenstap eerst MTR en dan pas HandBrake i.v.m. de beveiliging). Ik weet niet precies of iSquint om kan gaan met video_TS mappen.

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.