10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Nielsjuh

DVD Rippen, hoogste kwaliteit…

Hallo!

Even een vraagje, ik wil een videoclip van een DVD rippen zonder kwaliteits verlies, ik ga de clip namelijk bewerken en later weer op DVD zetten…
    Heb nog nooit iets van een DVD geript en heb dus even gezocht op dit forum en kwam een hoopr goede info tegen. Ik heb het programma HandBrake gedownload (goed genoeg?) Kan iemand me vertellen hoe ik de allerbeste DVD kwaliteit kan instellen zodat ik geen kwaliteitsverlies heb?

Thnx alvast! 8)

Bijdrager
    wjgmspeedy

Handbrake maakt van een DVD een mpeg4, dat wil dus zeggen kwaliteitsverlies. Misschien kun je iets met Cinematize http://www.miraizon.com/

Bijdrager
    Nielsjuh

Is er niet een gratis programma dat net zo goed werkt?

Inactief
    Anoniem

MacTheRipper kan hem rippen, en dan omzetten naar het formaat wat je wilt met ffmpegx.
    Deze programma’s zijn trouwens freeware!

Bijdrager
    wjgmspeedy

Dat kan inderdaad. De VIDEO_TS map op FfmpegX slepen en dan kiezen voor DV, dan heb je volgens mij de hoogste kwaliteit. Zal wel veel HD ruimte kosten, maar je krijgt dan in ieder geval geen mpeg-effectjes (die blokjes).

Bijdrager
    thijsbrg

Kun je hem niet naar H264 zetten? Hoge kwaliteit, geen blokjes en ook nog eens ruimtebesprarend volgesmij.

Je hebt wel een redelijk snelle mac nodig dan om snel te coderen…

Bijdrager
    Nielsjuh

Ik heb een nieuwe G5 dus zou moeten lukken denk ik?

Bijdrager
    NCKRTS
    ”thijsbrg”

Kun je hem niet naar H264 zetten? Hoge kwaliteit, geen blokjes en ook nog eens ruimtebesprarend volgesmij.

Je hebt wel een redelijk snelle mac nodig dan om snel te coderen…

H264 maakt je video niet hoger van kwaliteit! Deze codec staat bekend om zijn goede kwaliteit/omvang verhouding, maar dat wil niet zeggen dat als je “iets” naar H264 omzet het ineens beter wordt, integendeel. De gouden regel: sluit verdere compressie van video bestanden altijd uit in je edit-proces!

Van de DVD komt een MPEG-2 ge-encodeerde video met losse audio file.

Om kwaliteits verlies tegen te gaan kan je het geripte bestand het best converteren met FFMPEG of iets dergelijks naar een video bestand ZONDER COMPRESSIE, dus uncompressed video. Zelfde voor audio.

Deze file kan je in FinalCut pro, mits je een snelle mac hebt (uncompressed is een killer), editen. Vergeet niet dat je bij de instellingen van FCP ook even aan moet geven dat je uncompressed video wil gebruiken, anders gaat hij alles naar DV omzetten en dat zou de kwaliteit verminderen.

Als je edit klaar is, kan je je video exporteren vanuit FCP naar MPEG-2 formaat, ga voor de High Quality instelling uiteraard.

deze file kan je bv met DVD studio pro weer branden naar DVD-Video.

Succes.

Bijdrager
    Lexilyn
    Bijdrager
    Psychoprick
    ”niekvangalen”

MacTheRipper kan hem rippen, en dan omzetten naar het formaat wat je wilt met ffmpegx.
    Deze programma’s zijn trouwens freeware!

Precies omzetten naar DV of uncompressed (maar dat laatste neemt heel veel plek in) Ik gebruik Mpegstreamclip omdat ik met ffmpeg X wat probelem heb gehad.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.