16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Ezra

DVD rippen

Hallo iedereen,

Ik heb hier een DVD met een VIDEO_TS map met daarin 6 bestanden die ik niet zomaar kan openen. Ik wil deze DVD rippen naar mijn Mac naar een extensie dat makkelijk af te spelen is.

Bedankt.

Groeten,

Ezra:D

Bijdrager
    sven-
    Bijdrager
    Ezra

Thank you zal even proberen.

Bijdrager
    Ezra

Te vroeg gejuicht.

Mac the Ripper: Download link doet het niet.
    OSeX: Programma nokt ermee als ik start rippen.
    FairMount: Miste enkele bestanden ofzo.
    Fast DVD copy: Site is dood.
    DVD Backup: Tja ik heb geen Panther.

Dus iemand anders nog suggesties?:)

Bijdrager
    sven-

Ja, lees het hele sticky, en je was Handbrake tegen gekomen.

Met Handbrake kun je een DVD rippen en gelijk converteren naar een enkel bestand (dat is wat jij wilt).

Let er wel op dat je VLC Player geinstalleerd moet hebben wil je met Handbrake de DVD kopieerbeveiliging willen omzeilen.

Moderator
    unSOUND

Als Apple’s eigen DVD player, en 2 verschillende rip programma’s falen, zou je ook kunnen denken dat het aan de DVD ligt.

Bijdrager
    Ian83
    Bijdrager
    computer space

Als het een nieuwe film is (2008-2009) kun je de moeite bijna besparen. Daar lopen de rippers en je hele Mac lekker op vast. Wat goed te doen was is niet meer. Misschien moet er in de sticky info over welke rootkits niet meer werken, en hoe je dat herkent aan de logotjes op de schijf.

Bijdrager
    julesp

Een goede ripper:
    Ripit – Macupdate
    Website

Bijdrager
    TheM4inframe

Rip it maakt wel een volledige DVD back-up en maakt er een bestand van dat leesbaar is door de DVD-app van Apple zelf. Het neemt vrij veel plek in.
    Bij Handbrake kan je van de DVD de effectieve film kiezen en deze encoderen naar een kleiner bestand. Handige codex zijn: divx, xvid, mkv, h.264.

Bijdrager
    Pieterr
    ”TheM4inframe”

Handige codex zijn: divx, xvid, mkv, h.264.

Is dit een multiple choice vraag: welke hoort er niet in het rijtje thuis?;-)

Moderator
    unSOUND

Precies. MKV is geen codec, enkel een container waar vervolgens weer een xvid, divx of h.264 spoor zit.

Overigens heb ik de link naar Mac the Ripper aangepast, dus die doet het weer. En ik heb Rip it toegevoegd aan de Sticky. Met dank aan julesp voor de tip.

Bijdrager
    Ezra

Even voor de duidelijkheid ik ben hier geen film of iets aan het rippen whaha maar persoonlijk materiaal van school 1.5 jaar geleden. Maar ik zal de overige opties even proberen. En kan je met DVD-Speler van Apple zelf ook rippen?

Bijdrager
    sven-
    ”Ezra”

En kan je met DVD-Speler van Apple zelf ook rippen?

Nee, enkel afspelen.

Bijdrager
    shanna61

Waarom gebruik je het proggramma mpeg streamclip niet kun je een volledige dvd structuur uitpakken en zo converteren naar, quicktime, dv, avi, mpeg4, mpeg zelfs hd materiaal kan hij verwerken simpel slepen en aangeven wat voor bestandsformaat je het wilt hebben geconverteerd. En nog best snel.

Bijdrager
    corneeltje

Ik heb iets vreemd aan de hand met MPEG Streamclip.
    Hoewel Quicktime MPEG 2 codec geïnstalleerd is, zegt Streamclip dat dit niet zo is.

Op mijn MacBook staat alles hetzelfde en werkt Streamclip wel.

Op beide computers staat DVD studio pro (die de MPEG-2 playback codec van Apple aan boord heeft).

De laatste offici├źle versie of de beta van Streamclip maakt geen verschil.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.