30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 40)
  • Q:

Bijdrager
    koen76

DVD Rippen

Helleuh,
    ik ben op zoek naar een goede manier om een DVD te rippen… (wil mijn Band of Brothers DVD’s meenemen naar Italie en vanuit mijn hangmat naar WO1 kijken)

Ik heb al wat threads gezocht en wel wat gevonden, maar kent er iemand dit programma
    http://www.dawnload.net/video_software/dvd_rippers/dvd_extractor.cfm

is wel een beetje een windows site.. en ik ben op het werk en heb hier mijn maccie niet bij me, anders zou ik snel ff zelf testen…

KOen76

Moderator
    Adriaan Mol

Ik ken dat programma niet, maar ik weet wel dan DVD2one goed is. ffmpeg kan ook DVDtjes rippen.

Bijdrager
    koen76

Hey Adrie,
    thanks, maar die programma’s ken ik samen met dvd backup maken ze een goed alternatief…

ik wou gewoon weten wat dat nieuwe programma doet, en of het werkt..
    Zoals ik zei, het staat op een ‘windows-site’ en ik vertrouw geen windhoosgebruikers :)

Dus als er iemand is die dit kent, ik sta open voor recensies..;

KOen76

Bijdrager
    Tjerker

Voor de goede orde: DVD2one ript niet – dat kun je goed doen met dvdbackup (zie versiontracker). DVD2one is wel geniaal in het comprimeren zodat je dvd ook op een dvd-retje past.

Succes!

Bijdrager
    koen76

Ok,
    maar zoals ik net al zei, dat wist ik al:?
    ik wou gewoon graag weten of iemand het bovenstaande programmatje al heeft gebruikt???

Maar euuh, Tjerker: toch bedankt voor de info, hoor!!!!:D

KOen76

Bijdrager
    ArthurZZZ

Mjah, ken het niet, maar wou het ff proberen voor je.. maar het is een Classic programma. Ik wil het wel voor je proberen als je er op staat (en als je dan niet al bij je maccie bent om het zelf te proberen :P), maar ik zou het niet gebruiken, omdat het Classic is en omdat de alternatieven volgens mij niet echt verbeterd kunnen worden. OSEx voor .VOB rippen en DVDBackup voor VIDEO_TS rippen, prachtig toch?:)

Bijdrager
    koen76

OK, Thanks Arthur..
    als het classic is, laat maar zitten dan…
    Niets anders dan OS X op mijn Maccie….

Ben nog wel bezig tot 22.00 uur hier, dus vandaag zie ik het niet meer zitten…

En jij gebruikt OSex?? Dat ken ik nog niet…. WErkt het niet gewoon met DVD BAckup??

KOen76

Bijdrager
    Haddock

Heb dat programma eens uiteprobeerd maar om een of andere reden werkt het niet in Classic. Je moet er echt 9.2 voor opstarten. En dat kan ik helaas niet met mijn nieuwe iMac.

Bijdrager
    KarelWillem

Je kan natuurlijk proberen problemen op te zoeken.

Wat zou je lopen klooien als DVDbackup en DVD2One perfect werken onder OSX?

Er is echt geen beter alternatief voor deze 2 programma’s.
    Ik heb werkelijk de wereld aan backups gemaakt met deze 2 jongens, en al mijn dvd’s werken meer dan perfect, inclusief menu’s e.d.

Bijdrager
    koen76

Karel,
    schrijf je ze dan weg op een DVD? Of als DVix ofzo?? Of op CD??
    En alles werkt? Audio, video en ondertitels???

Graag meer info..

Txs,
    Koen76

Bijdrager
    KarelWillem

DVD2One maakt gewoon een kopie van je DVD op een DVD-r (of -rw).
    Je kunt zelf de maximum bestandsgrootte aangeven.
    Ik gebruik altijd 4300 Mb, dan weet je zeker dat het op een DVD-r past.

Alle menu’s, talen, extra’s en ondertitels kunnen gewoon meegekopieerd worden. Ideaal!

DVDBackup is vooral handig om kopieerbeveilgde dvd’s naar je harddisk te schrijven en om de regio’s te veranderen. Dat is het enige wat dit programma doet. Het resultaat kieper je weer op DVD2One en dat schrijf je via toast naar DVD.
    Het kan bijna niet eenvoudiger en beter.

Bijdrager
    Hans de Bijl

Dat extractor progje is er ook voor OSX. Het kan evenveel als OSeX en biedt dus geen meerwaarde. Wel kun je wat dieper in de DVD’s duiken.

Het is dus een ripper om delen van je computer te krijgen.
    Voor backup’s: Gebruik DVDBackup om te rippen en DVD2One om van DVD9 naar DVD5 te gaan.

Bijdrager
    koen76

Ok, thanks, ik ga aan de slag, maar eerst een bakike koffie!!

Nog 1 vraagje dan: hoe weet ik of het om een beveiligde of encrypte dvd ga???

Koe76

Bijdrager
    ArthurZZZ

Volgens mijn zijn ALLE commerciele gekochte DVD’s encrypted. Maaruhm, je vroeg toch ook wat OSEx is?:) want dit programma vind ik eigenlijk veel mooier dan DVDBackup… Je kan namelijk kiezen welke Title, welke chapters van die title, welke audio stream, welke video stream en welke subs je wil hebben en die rip je dan in 1 grote .VOB file. Kan handig zijn als je niet zo’n grote HD hebt en dus wil besparen, want met DVDBackup kopieer je gewoon de hele DVD naar je HD.

Het ligt er trouwens aan wat je moet gebruiken of je een DVD maakt of een VCD/SVCD. Als je een DVD maakt (dus een DVD brander hebt… lucky bastards!) dan kun je veel beter DVDBackup gebruiken, want met OSEx kan je alleen maar 1 title tegelijk rippen (eigenlijk wel jammer). Maar voor een VCD/SVCD zou ik toch voor OSEx gaan.

Bijdrager
    minne

Gebruik DivXRay! Geweldig programma, en je kunt de trial zolang gebruiken als je maar wil zonder enige beperking;)

Bijdrager
    koen76

Hier ben ik weer…..

ik heb dus een DVD gebackuped met DVDBAckup, en dan die vob file in DVD2one geladen…. So far so good… Ik wil die dan branden met Toast en alles lijkt in orde…

MAAR als ik die ‘gebrande’ dvd opnieuw in mijn maccie steek, opent hij zelfs DVDspeler, maar speelt hij niets af… Dan maar geprobeerd met VLC en die speelt het wel af, maar met schokken en brokken……

Ik kon trouwens ook geen ondertitels kiezen in VLC, maar dat kan zijn omdat DVD2one een trial versie is, en niet alles heeft gekopieerd…

Iemand advies???
    KOen76

Bijdrager
    ArthurZZZ

Ja.. ik heb eerder van dit probleem gehoord… hoe je dit op kan lossen weet ik niet (je kan hem trouwens wel in je mac af spelen… je kan namelijk de optie: selecteer een VIDEO_TS map kiezen, en dan die map op je DVD’tje selecteren)..

anders moet je even rondneuzen op het forum voor een antwoord op dit probleem

Bijdrager
    Hans de Bijl

Bijdrager
    koen76

Thanks a lot!!!
    Ik ga eens kijken wat ik verkeerd gedaan heb….misschien foute versie vazn Toast, of niet erst Apple DVDspeler geopend enzo…

Ik heb geduld en ik kom er nog wel!!!

Koen76

Bijdrager
    koen76

HET WERKT!!! JOEHOE!!!!!

Enkel nog geen nederlandse ondertitels, maar dat is waarschijnlijk omdat ik de trial versie van DVD2one heb…. die is gelimiteerd tot 30 min video..

Of heb ik toch iets verkeerds gedaan?? Selecteren jullie een titel in DVD2one?? Of kopieren jullie gewoon alles???

Txs,
    Koen76

Bijdrager
    Reinier

Ik gebruik nu iRipDVD, maar hij staat nu al bijna 24 uur te ratelen op mijn Friends DVD. Het is wel ERG makkelijk te bedienen, maar het gaat dus best traag (ik weet niet hoe dat met andere software is). Wat ook een minpunt is, is dat er 4 afleveringen Friends op 1 kant staan, en deze worden allemaal in 1 file gestopt….

Bijdrager
    Haddock