10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Maurits Lagerberg

DVD Rippen

Ik heb een vraag als ik een DVD in mijn laptop stop start deze DVD speler op terwijl ik de bestanden van e dvd af wil rippen kan iemand vertellen hoe ik dat doe??:)

alvast bedankt

Bijdrager
    gerror

DVD speler stoppen en dvd rippen met Mac the Ripper.

Bijdrager
    Maurits Lagerberg

Als ik de DVD Speler stop ziet hij de dvd niet meer hij weergeeft em niet op bureaublad…:? best wel raar…

Bijdrager
    Dinkum

In je systeemmenu naar voorkeuren gaan. En dan bij de optie cd’s en dvd’s de gewenste aktie aan of uitvinken.

Bijdrager
    Maurits Lagerberg

bedankt!!!

Bijdrager
    sypie

En als het een enkel laagse DVD is (4,7 GB) dan hoef je eigenlijk niet te rippen met MacTheRIpper maar kun je de inhoud ook rechtstreeks naar de HDD slepen. Er hoeft immers niets gecomprimeerd te worden? (tenzij je avi o.i.d. wilt hebben uiteraard)

Bijdrager
    gerror

Echter zijn sommige dvd’s beveiligd. Anders kun je het zelfs met Toast doen. Deze comprimeert nl ook tot de juiste grootte.

Bijdrager
    Barabas2005

Bijna al mijn DVD’s zijn nu geript en omgezet naar AppleTV formaat. Op 1 hardnekkige DVD na dan: The Matrix.

Zelfs in de nieuwste beta van MTR (3.0) krijg ik het niet voor elkaar hier een mooie rip van te maken. De DVD heeft regio code 1 (ik rip hem op een PowerBook G4 die ook op regio code 1 staat). MTR geeft geen foutmeldingen tijdens het rippen, maar het duurt wel heel erg lang. Als ik de gripte files echter afspeel, dan valt het geluid na een tijdje weg (de video blijft wel goed).

De DVD ziet er niet beschadigd uit en speelt wel goed af in OSX DVD player of in mijn “normale” DVD speler.

Weet iemand een truukje om toch ook deze laatste DVD nog te kunnen rippen? Dan heb ik mijn hele collectie klaar voor de AppleTV 8) .

Bijdrager
    gerror

ahum, [size=8:2f0dda0f3f]torrent[/size:2f0dda0f3f]:)

Bijdrager
    iNico

ik doe dat altijd met Handbrake http://handbrake.m0k.org/ daar kan je ook je apple tv formaat kiezen

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.