9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    wimtow

DVD regio code?

Wie kan mij vertellen hoe de regio code van mijn DVD kan veranderen ?
    Ik heb hem perongeluk bij de eerste keer op 1 gezet.[/b]

Bijdrager
    macker

Zou in de handleiding van je speler moeten staan.
    Daarnaast als je er graag hulp bij wilt hebben is het makkelijk
    dat je enige informatie over de speler geeft.

Bijdrager
    m0217585
    ”wimtow”

Wie kan mij vertellen hoe de regio code van mijn DVD kan veranderen ?
    Ik heb hem perongeluk bij de eerste keer op 1 gezet.[/b]

Wanneer ik voor de eerste keer een DVD in m’n PowerBook stak, had ik ook voor regiocode 1 gekozen. Toen ik er een andere DVD instak, vroeg hij de code opnieuw. Waarschijnlijk omdat deze niet overeen kwam met regiocode 1. Misschien eens je DVD er opnieuw instoppen?

Bijdrager
    Barabas2005

Volgens mij kan dat door gewoon een regio 2 DVD in de drive te doen. Hij vraagt dan of je het weer naar regio 2 (Europe) terug wilt zetten. Let wel dat je maar 5 keer per drive een keuze kunt maken. De 5e keuze zet ie vast als definitieve keuze.

Bijdrager
    MacThijn
    ”Barabas2005″

Volgens mij kan dat door gewoon een regio 2 DVD in de drive te doen. Hij vraagt dan of je het weer naar regio 2 (Europe) terug wilt zetten. Let wel dat je maar 5 keer per drive een keuze kunt maken. De 5e keuze zet ie vast als definitieve keuze.

waarom zet die ze vast dan ?

Bijdrager
    Yaris

Gewoon even het programma VLC downloaden. VLC speelt alle DVD’s af ongeacht de regiocode. En het is nog gratis ook.

http://www.macupdate.com/info.php/id/5758

Bijdrager
    benj1989

maar ik zou hem dus toch in Europa zetten voorlopig, eventueel andere dvd met vlc openen zoals al eerder gezegd

Bijdrager
    sedikit

-Download dit:
    http://mac.softpedia.com/progDownload/Region-X-Download-4308.html
    maar lees ook goed wat er bij staat:
    DESCRIPTION
    Region X will allow you to change the region Apple DVD Player is set to, when and only when you play a movie from a region-free DVD drive. You will also be able to modify the left changes count. That is, you will be able to change the region as often as you want.

Behalve bovenstaande adviezen(met VLC) kun je ook nog dit doen:
    -verder moet je maar eens googlen, want ik weet niet meer waar het staat. Er schijnt een site te bestaan waar je de dvd-speler, afhankelijk van het merk, regio-vrij kunt maken.
    -maar je kunt de dvd ook regio-vrij maken met mactheripper, en dan branden. Evenals Roxio Popcorn.

Bijdrager
    shakey
    sedikit op 13 januari 2007

-maar je kunt de dvd ook regio-vrij maken met mactheripper, en dan branden.

Daarvoor moet je wel eerst de DVD-speler van Apple uitschakelen. Als je namelijk een regio 1 DVD in je speler stopt, vraagt de DVD-speler of je de regio-instelling wilt veranderen. Als je dan klikt op annuleren, spuugt de speler de DVD uit.

Ik voorkom dit door de speler naar de prullenbak te slepen. Maar misschien dat er een betere oplossing is? Het zou op een dag kunnen gebeuren dat ik bij het legen van mijn prullenbak mijn DVD-speler verlies.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.