8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    jerommeke

DVD recorder voor tv combineren met mac – WELKE?

Ik ben mij aan het oriënteren voor een DVD recorder met hardeschijf om tv programma’s op te nemen. Maar wil deze ook aan mijn mac [PowerBook G4 1,25Mhz/1GB RAM] aansluiten, zodat ik films van mijn mac naar de HD van de recorder kan laden en op de tv kan bekijken en misschien visa-versa. Welke apparaat moet ik nemen, of waar moet ik op letten zodat mijn mac met de recorder kan communiceren?
    Graag jullie reactie/ervaringen

Groet Jerommeke

Bijdrager
    jackg5

ik heb een Sony. die is prima te gebruiken met bijvoorbeeld Final Cut Pro. Je kunt dus zonder problemen de output van FCP opnemen op je harddisc recorder.
    Echter omgekeerd is onmogelijk. Ik kreeg het dus niet voor elkaar om de HDVDR op mijn mac te mounten. Sony bevestigde dat het inderdaad niet mogelijk is. Ik weet niet of er een hack bestaat.
    Dus Sony werkt, maar ik weet van Philips en van Pioneer dat er soms problemen zijn.
    Ik heb destijds aan de winkelier gevraagd dat ik wilde proberen of het werkte. Zo niet dan mocht ik ruilen voor een andere merk. En Sony werkte bij mij prima.

Bijdrager
    macfleurtje

misschien niet helemaal een antwoord op uw vraag,
    maar wij hebben recent een nieuwe tv gekocht (met sony dvd recorder), en ik kan mijn mac aansluiten op de tv, zoals je je mac aan een projector aansluit zeg maar…

dat zou dus een oplossing kunnen zijn, indien je tv zo’n ingang heeft…

gr
    fleurtje

Bijdrager
    MedahOSX

Volgens mij bedoel je zoiets als de tivo? die is in america heel populair, en kan werken met mac, aldan niet officieel.

http://www.tivo.com/1.0.asp

Helaas is er dus nogsteeds geen TivoToGo software voor de mac om je programma’s op je mac te krijgen.

Bijdrager
    computer space

Volgens mij is een elgato-ding zeker zo handig, goedkoper en zeer handig te bedienen. De digitale versies slaan zelfs streams direct op (zonder digitaal-analoog-digitaal conversies)

Bijdrager
    MedahOSX

Een elgato eyetv is zeker heel handig, maarja als je alleen een Powerbook hebt is het mischien wat lullig dat je elke keer je powerbook aan moet hebben om te te kijken.

Bijdrager
    jerommeke

@jackg5 &
    @macfleurtje

Op welke manier sluiten jullie de mac aan op de recorder/tv?
    Met FireWire/USB/UTP?

Alvast bedankt
    Jerommeke

Bijdrager
    gerror

Is het wellicht mogelijk om films van je computer op dvd te zetten (divx) en die dan via dvd in je recorder te laden?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.