10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    nemcis

DVD recorder schrijft wel maar leest daarna niet

Imac 20″, OSX 10.4.6, branden met Toast 7 met Pioneer DVR-106D

Als ik een DVD (data backup) maak dan wordt deze keurig gebrand maar als ik m daarna wil bekijken dan wordt ie uitgeworpen.
    Doe ik m in de DVD recorder van een van de andere computers hier, wordt ie wel uitgelezen.

waar kan dit aan liggen?

Bijdrager
    mac lover

simpelweg kapot! gewoon weer naar de winkel brengen en je probleem uitleggen oja draai wel eerst even een cleancd door de drive want daar kan het ook aan liggen (bij de hema voor 5 euro)

Bijdrager
    nemcis
    ”mac

simpelweg kapot! gewoon weer naar de winkel brengen en je probleem uitleggen oja draai wel eerst even een cleancd door de drive want daar kan het ook aan liggen (bij de hema voor 5 euro)

ok, ik ga eerst ff voor optie 2 dan, thx.

Bijdrager
    iMakkie

Ik heb hetzelfde probleem, het enige vervelende is dat dit niet altijd zo is. Soms doet hij gewoon zijn werk, dan weer niet.

Weet nog steeds niet waar het aan ligt.

Bijdrager
    Jem555

Ook hier dit probleem. Welke versie van Toast draaien jullie? De update 7.1 bracht enige soelaas. Maar laatst brandde ik een dvd met debrandfunctie van Tiger, maar die wilde daarna ook niet mounten, uiteraard deed-ie het prima in de gewone dvd-speler. De Mac speelt trouwens gewone dvd’s weer prima af.

Bijdrager
    nemcis

ik heb Toast 7

Bijdrager
    Jem555

Moet je even checken of je 7.0 hebt of 7.1

Bijdrager
    nemcis

7.0 idd, maar ik inmiddels een nieuwe besteld omdat backups van bladen heel belangrijk zijn hier vond de baas t een goed idee om t ding maar te vervangen, hij is 3 jaar oud en behoorlijk intensief gebruikt.

Bijdrager
    Jem555

Heb m’n oude superdrive vervangen door een nieuwe en alles doet het weer als vanouds!

Bijdrager
    mac lover

mooi!! op naar het volgende topic:D

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.