8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    HAKAN

DVD Recorder & OSX

Hai wie heeft ervaring met een DVD Recorder zoals die van pioneer of philips. Ik zie dat sommige modellen ook een firewire in-uitgang hebben. Werken dezen dan als externe DVD Brander? En hoe zit het met sommigen die een extra harde schijf hebben zoals de Pioneer DVR-5100H-S.
    Werkt DVD Studio Pro met deze apparaten?

Wie heeft hier ervaring mee?

thnx HAKAN

Bijdrager
    pako

Heb je het over een externe drive? En een standalone of een PC-brander?

Bij PC heeft de firwire-ingang volgens mij doorluswerking, bij een standalone DVD kun je je Camcorder aansluiten om te branden.

DVD Studio Pro werkt volgens mij alleen met een Superdrive (PRO ook met een externe heb ik begrepen), of je een standalone DVD brander ook als externe PC brander kunt gebruiken betwijfel ik.

Bijdrager
    HAKAN

Nou nee ik heb het over een DVD Recorder waarmee je ook TV kunt opnemen zoals een video recorder.

Nog een vraag over deze topic, met wat voor snelheden branden deze apparaten?

cheers HAKAN

Bijdrager
    Triumph
    ”HAKAN”

Nou nee ik heb het over een DVD Recorder waarmee je ook TV kunt opnemen zoals een video recorder.

Nog een vraag over deze topic, met wat voor snelheden branden deze apparaten?

cheers HAKAN

Vergeet dat maar, mijn inziens kan dit niet. De firewire ingang komt bij deze apparaten niet uit op de DVD drive maar op de electronica, het eerst wat daar wordt opgenomen is op de harde schijf. Maw in de recorder geef je aan wat waar vandaan moet worden opgenomen en dat werk niet als jij bv je mac er aan hangt, want dan bepaald de mac wat waar terecht komt. (IMHO)
    En voor snelheden ga maar eens naar de website van de apparten en kijk of je het daar kunt vinden. Zal wel 2 of 4x zijn.

Bijdrager
    Liam

Op de zaak hebben we zo’n Panasonic DVD recorder staan. Hij werkt inderdaad als een externe DVD brander maar alleen als je ‘m voedt met een videostroom, via FireWire of analoog maakt voor de werking niet uit, kwaliteit uiteraard wel. iDVD of Studio Pro heeft ie nog nooit van gehoord.
    Je kunt kiezen of je direct op een DVD opneemt of op de hard disk en later op DVD. Dat laatste werkt het beste, je kunt dan nog wat snijden en samenstellen. Als je direct op de DVD wil opnemen wordt het wat onzekerder; vaak klapt ie er na een minuut uit. kennelijk wordt er eerst een buffer gevuld waarna die moet gaan opnemen. Dat gaat dus in de helft van de keren fout. Niet zo erg als je een video-teepje overspeelt, maar natuurlijk vervelend vanaf het open net.
    Het ding codeert dus zelf, in XP SP LP en nog veel meer, ofwel 30min, 60min enz.

Bijdrager
    Liam

Ter aanvulling:
    De ingebouwde menu’s zijn lelijk en nogal beperkt. Het zou schelen als er een toetsenbord op aangesloten kon worden omdat het invoeren van een titeltje eigenlijk alleen gedaan kan worden door jeugdige SMS’ers. Mij kost het gewoon veel tijd. Maar ja, geen USB.

Bijdrager
    HAKAN

Op de zaak hebben we zo’n Panasonic DVD recorder staan. Hij werkt inderdaad als een externe DVD brander maar alleen als je ‘m voedt met een videostroom, via FireWire of analoog maakt voor de werking niet uit, kwaliteit uiteraard wel. iDVD of Studio Pro heeft ie nog nooit van gehoord.

Misschien is het dan een idee om hem rechtreeks via Imovie of Final Cut Pro aan te sturen. Van wat ik van jouw verhaal begrijp is dat hij een video stroom via Firewire of Analoog wil. Dit kun je rechtstreeks uit FCP of Imovie doen, hetzelfde als dat je met een DV Camera en Firewire opneemt.
    Correct me if I’m wrong.

Hakan

Bijdrager
    Liam

Als het maar video is.
    Je moet het zo zien; zo’n apparaat doet hetzelfde als iDVD of BitVice: een aangeboden videostroom wordt ge-encodeerd naar MPEG2 en verwerkt naar de DVD-structuur. dat wil natuurlijk niet zeggen dat ie een stadium verderop uit het traject kan oppikken.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.