8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Erwin vd Leeden

dvd-project is te groot zegt iMovie

Ik heb in iMovie een dvd project gemaakt wat ik wil branden op een dual layer dvd. Het project is nog geen 7.7 gb groot (7.66), maar toch kan ik deze dvd niet branden. iMovie vraagt mij de codering omlaag te gooien om de film passend te maken, maar als ik dat doe brengt hij het project tot 4,5 gb! Mijn dual layer dvd’s kunnen 8,5 gb aan, dus ik snap er niks meer van. Is iemand bekend met dit probleem en is er een oplossing?

Moderator
    unSOUND

1) Heb je in iDVD wel aangegeven dat je een Dual-Layer project gaat maken ?

2 ) Je moet in iMovie niet kijken naar hoeveel GB het project is, maar hoeveel minuten.

Bijdrager
    Erwin vd Leeden

Ja ik heb gekozen voor dual layer (iMovie zegt 7,7 gb) en het project duurt 140 minuten en 1 seconde (waarschijnlijk 1 sec te veel).

Moderator
    unSOUND

Nee, het gaat meestal in stappen van 60 minuten. Maar op een Dual-Layer past 240 minuten, maar dan moet je waarschijnlijk in datzelfde venster voor een andere codering kiezen.

Bijdrager
    Erwin vd Leeden

Als ik dat doe (van hoogste prestaties naar hoge prestatie) dan gaat mijn project van 7,7 gb naar 4,8.

Moderator
    unSOUND

Nou, dan gaat het makkelijk passen dus…

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

Denk dat Erwin bang voor kwaliteitsverlies is? Je houd natuurlijk wat ruimte over die je nu niet benut.

Moderator
    unSOUND

Dat is normaal als je een DVD van 240 minuten gebruikt voor een project van 140 minuten. Dat het project niet de volle 8,5 GB gebruikt is dan niet meer dan logisch.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.