5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    verhoevenw

DVD op externe harde schijf zetten

Onze familie Hi8-bandjes heb ik op de harde schijf van een dvd-recorder gedigitaliseerd. De filmpjes (200 GB) zal ik nu op DVD’s branden maar ik zou – als extra back-up – die ook nog eens op een externe FireWire Harde schijf willen zetten.
    Kan ik gewoon de DVD-mappen naar de harde schijf slepen of is dat té simplistisch voorgesteld en moet ik hiervoor bepaalde software gebruiken?

Bijdrager
    hobbes2210

Je kan de gebrande DVD’s gewoon slepen naar je externe drive.
    Je krijgt dan de folder VIDEO_TS en AUDIO_TS.
    Deze twee directories zijn genoeg om later je DVD opnieuw te branden (of via DVD player af te spelen op je mac)

Bijdrager
    verhoevenw

@ hobbes2210 bedankt voor je vlugge reactie, ik dachtt niet dat dit zo gemakkelijk zou gaan;-)

Bijdrager
    hobbes2210

Daar je de DVD’s zelf heb gebrand (op je DVD recorder) hoef je ze niet te rippen.
    Althans, zo gaat het bij mijn Sony DVD recorder.
    ik kan gewoon de video_ts folder slepen naar mijn externe schijf en voila, een perfecte kopie

Succes

Bijdrager
    verhoevenw

Ik werk met een Liteon HD-760GX en die bezit vooraan een DV Link. De recorder heb ik al met behulp van een FireWire-kabel aan mijn MacBook gelinkt maar die herkent de Liteon niet. Dus nu ben ik handmatig bezig de filmpjes op DVD-schijfjes te branden en die nog eens extra op een externe harde schijf te stockeren.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.