7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    ChrisMax

DVD (NTSC) afspelen

Hallo,
    Ik wil graag een DVD kopen via Ebay, alleen is het formaat: NTSC. Ik had liever PAL gehad maar het is niet anders. Mijn vraag dus of NTSC problemen gaat opleveren? Kan ik dit gewoon afspelen in mijn MBP of in de DVD speler? Graag tips en ervaring:)

Moderator
    Strifer

Je DVD speler en je TV moeten dan NTSC kunnen weergeven. Kijk in de instellingen of het boekje van het apparaat/apparaten of dit ondersteunt wordt.

Je MBP moet voor zover ik weet in principe overal mee overweg kunnen, al zal die NTSC dvd wel een andere regio code hebben en zul je of opnieuw die regiocode moeten instellen (wat in pricipe maar maximaal 5 keer kan) of je zal die regiocode moeten hacken.

edit: en dit linkje helpt je wellicht ook verder: http://www.onemorething.nl/community/topic/pal-ntsc-vragen

Geblokkeerd
    Anoniem

Strifer heeft’t allemaal helemaal correct.

Bijdrager
    ChrisMax

Bedankt voor de reactie. Maar het is dus niet zo dat ik er niks aan heb? Ik heb meerdere dvd spelers thuis dus zal er vast wel 1 tussen die het doet en anders heb ik altijd mijn MBP nog;)

Moderator
    Strifer

En mocht het allemaal falen dan kun je met je mac met wat kunst en vliegwerk die dvd wel regiovrij krijgen en branden op een nieuw dvd’tje:)

Bijdrager
    ChrisMax
    Moderator
    Strifer

Ziet er naar uit van wel, maar ik zou het eerst gewoon proberen in je apparaten, je mac en met gratis software:)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.