7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    grafisch

dvd-niet-r

vage dingen die recorders…

Heb de allerlaatste os-x versie en gebruik ook nogeens toast, omdat het mischien zou helpen tegen het DVD-tje wat maar niet wou branden.

:x

dus daar komt de vraag wat kan het zijn dat ik een error krijg dat ik een buffer under run krijg.

Bijdrager
    ragoooon

Een beetje meer info is altijd welkom, over welke mac beschik je welke dvd’s gebruikt + merk (kan invloed hebben),…

Bijdrager
    iDog

kan verschillende oorzaken hebben :

– je bent een hoop andere dingen aan het doen terwijl je de dvd aan het branden bent : je harde schijf krijgt de data die de dvdbrander nodig heeft niet snel genoeg aangeleverd
    –> oplossing : laat je mac ff met rust als hij aan het branden is of gebruik es een lagere speed

– je kopieert rechtstreeks van dvd naar dvd en de andere dvdlezer heeft last met de brondvd
    –> oplossing : probeer eens via dvd copy over hd

– je harde schijf is gewoonweg te traag (geworden). Zelfde oplossing als eerste oorzaak

dog

Bijdrager
    nookie

Wat zowieso al helpt is je buffer under run protection aan te vinken in toast.
    Toevallig ging het gisteren bij mij ook fout, stond nog uitgevinkt om een of andere reden, daarna deed ie het gewoon weer met de protection aan.

Ik heb veel moeite met Verbatims. Een collega met een mac mini intel idem dito met dat merk.
    Verbatims lijken mij toch wel ok, maar dus niet in sommige gevallen.

Bijdrager
    grafisch

heb een gloedje nieuwe g5 (geen i-mac spul…nee en ook niet met intel maar die mooie stale grijze toren… er is maar één G5… hihihihi)..

en gebruik TDK DVD-R schijfjes…

Bijdrager
    All-Father

Misschien met je een herstart doen?

Bijdrager
    grafisch
    ”Marie

Misschien met je een herstart doen?

klompje brak zojuis…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.