8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    nemcis

DVD naar .mov?

Ik heb wat stukjes film op m’n camera staan, daar wil ik een DVD van branden, maar eerst bewerken, overvloeien etc. Nu heb ik t vanaf mn cam direct naar DVD gebrand, maar dan kan ik er met IMovie/IDVD niets meer meer doen, wel proggie heb ik nodig om de DVD file te converteren naar voor IMovie leesbaar bestand?

Bijdrager
    KarelWillem
    Bijdrager
    nemcis

Thx!!!

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb of ken inmiddels wel alle dvd-gerelateeerde programmaatjes die er te krijgen zijn in de OSX wereld.

:lol:

Bijdrager
    klaasb

Domme vraag van mij…
    maare, waarom haal je niet met iMovie de film van je camera?
    Dan knippen en transitions toevoegen, en dan pas op dvd fikken…… :?

Bijdrager
    nemcis

Omdat ik daar geen kabeltje voor heb, en in de gebruiksaanwijzing ook niets heb kunnen vinden, over rechtstreeks naar computer kopieren van film, wel van de foto’s, dat is met usb

Bijdrager
    Lexilyn

Ken je Handbrake? Deze ongelooflijke freeware-applicatie zou standaard bij elke Mac moeten zitten. http://handbrake.m0k.org/
    Je kan hiermee, zonder enige moeite, je DVD’s omzetten naar een mp4-file (idem te bewerken als .mov).
    -Steek een DVD in je Mac of verwijs naar een VIDEO_TS-map
    -Kies een Target Size (Ik laat m’n films meestal passen op een CD-tje en kies dus 650MB)
    -Kies “2-pass encoding”
    -klik op “Picture Settings” en kies “Deinterlace picture”.
    (deze 2 laatste setting maken de bewerking langer maar het resultaat maakt het waard)
    -Klik “RIP” en enkele uren later is je filmpje klaar.

Geweldig toch, niet?

Bijdrager
    nemcis

Ik ben er inmiddels uit, had m eerst met DVDXDV omgezet en daarna met IMovie de stukken film gemonteerd, resultaat viel heel zwaar tegen, veel trillingen in t beeld en als de (honden)staartjes bewogen, dan leek er een soort trail mee te lopen.

Toen toch maar met de cam naar de computerboer hier in t dorp en de cam laten zien, hij had er idd een kabel voor, cam aan de mac geprikt en ja hoor, IMovie gaf gelijk aan dat er een cam aangesloten was en wat ik ermee wilde, helemaal te gek, prima kwaliteit nu.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.