7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Black apple

DVD naar je pc…

hee,

ik wil een dvd op mijn ipod zetten…

maar ik wete niet hoe het moet:(

ik heb nou een progamma ervoor…maar nou moet eerst die dvd op mijn pc en dan kan je hem omzetten..

maar ik weet niet hoe je dat kan doen…

alvast bedankt

Bijdrager
    darh

Boven in dit forum staat dit sticky, daar heb je vast wat aan:wink:

Bijdrager
    Black apple

nee, daar heb ik niks aan… daar staat tog geen progamma tussen waar je een dvd naar je pc kunt doen…

dat zijn progammas om films vanaf je pc naar je ipod te doen

Bijdrager
    darh
    ”Black

nee, daar heb ik niks aan… daar staat tog geen progamma tussen waar je een dvd naar je pc kunt doen…

dat zijn progammas om films vanaf je pc naar je ipod te doen

Voor een ppc mac zou ik dan Mactheripper nemen

Bijdrager
    SplendidMac

Toevallig van de week een perfect programma hiervoor gevonden via een collega. Ben nu al de naam vergeten en heb al in het ‘onmisbare software’ gevraagt of iemand weet hoe dit programma heet.

Omschrijving:
    Het programma heeft een ananas met cocktail dock afbeelding. En je kunt hiermee dvd’s backuppen direct naar een mov bestand met elk gewenst codec en resolutie.

Bijdrager
    S.A.F

Voor Windows gebruikers is Videora iPod Converter het beste programma. Bovendien is het gratis:

http://www.videora.com en daar op die site zoeken naar Videora iPod converter. Is gratis en werkt uitstekend. Kan alle filmbestanden (.avi,.mpg,.mov, etc.) en ook rechtstreeks dvd’s converteren naar iPod formaat. Geen rippen naar je computer voor nodig dus! Dvd erin en converteren!
    Gebruik wel even deze instellingen om het beeld synchroon te laten lopen met het geluid:

Instellingen Videora voor een goed resultaat iPod bestand:
    1. Onder Setup bij “Video’s wegschrijven naar” een map kiezen waar je de iPod films wilt hebben na het converteren.
    2. Dan naar Profielen. Bij Qualiteitsprofielen kies je “MPEG-4/320×240/768kbps Stereo/128kbps”
    3. Onder Bewerkingen kies je “Two”.
    4. Onder Frameratio kies je “29.97 fps”.
    5. Dan naar Omzetten gaan en Nieuwe video converteren.
    6. Kies je DVD die je in je computer hebt gedaan, of zoek het avi of mpg etc. bestand dat je wilt converteren.
    7. Dan start het converteren automatisch. Dit kan afhankelijk van de grootte een heel aantal minuten duren.
    8. Als hij klaar is of er staat “Wachten op 2e bewerking” dan is je iPod bestand klaar.
    9. Ga naar de map waarin het iPod ready bestand staat en sleep het naar iTunes. Klaar!

Videora is samen met PQ DVD to iPod het beste converter programma voor de iPod Video (dat ik ken). Ik heb er al een stuk of 10 geprobeerd. PQ DVD to iPod is overigens niet gratis. Ik raad je dus Videora aan!

Succes.

p.s.: Gebruik voortaan de zoekfunctie eens man. Staan hier tig sticky’s, en als je op zoeken drukt vind je nog veel meer.

Bijdrager
    Lexilyn
    ”SplendidMac”

Toevallig van de week een perfect programma hiervoor gevonden via een collega. Ben nu al de naam vergeten en heb al in het ‘onmisbare software’ gevraagt of iemand weet hoe dit programma heet.

Omschrijving:
    Het programma heeft een ananas met cocktail dock afbeelding. En je kunt hiermee dvd’s backuppen direct naar een mov bestand met elk gewenst codec en resolutie.

Haha… dat noemt Handbrake!
    http://handbrake.m0k.org/

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.